Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:09:08 GMT

برگزاری نمایشگاه ملی کار در اسفند ماه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۹۱۷۹

برگزاری نمایشگاه ملی کار در اسفند ماه

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد شریف خانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره برگزاری نخستین نمایشگاه ملی کار اظهار کرد: سابقه برگزاری این رویداد به سال ۹۰ در دانشگاه صنعتی شریف برمی گردد که منجر به ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و دانش آموختگان تراز اول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته این ارتباط منجر به جذب فارغ التحصیلان در صنایع مهم کشور شد و این تجربه انگیزه‌ای شد که تا این رویداد را در سطحی بزرگ‌تر برگزار کنیم.


شریف خانی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری که این رویداد در جذب فارغ التحصیلان دارد بنابراین با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه در فضایی گسترده‌تر و خارج از دانشگاه شریف برگزار می‌شود تا شاهد برپایی نخستین نمایشگاه کار ایران در سطح ملی باشیم. این نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌های برتر تهران همچون امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و خواجه نصیر الدین طوسی و صنایع نیازمند به نیروی نخبه برگزار می‌شود تا شاهد تعاملی گسترده‌تر باشیم.


وی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه گفت: شرکت‌های حاضر در رویداد در غرفه‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود موقعیت‌های شغلی مد نظرشان را ارائه می‌دهند تا کارجویان بازدید کننده با این موقعیت‌ها آشنا شوند؛ بنابراین ارتباط بین کارجو و کارفرما در فضایی دینامیک و رقابتی محقق می‌شود تا هر دو بین گزینه‌های مختلف پیش رو انتخاب مناسب را انجام دهند.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین گفت: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای کارجویان برگزار می‌شود تا مهارت‌های لازم در این زمینه را بدست آورند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت در این رویداد از تخفیف ویژه برخوردارند. دراین صورت علاوه بر کاهش هزینه این شرکت‌ها در استخدام نیرو آن‌ها می‌توانند از نیرو‌هایی متخصص بهره‌مند شوند.


شریف خانی در ادامه بیان کرد: جذب نیروی‌ها مستعد کار سختی است همچنین راهکار و فرآیند مشخصی ندارد و کارفرمایان با روش‌هایی همچون قرار دادن آگهی در وب سایت‌های متنوع یا چاپ بر روی کاغذ در دانشگاه‌ها نیاز خود به نیرو را اعلام می‌کنند که بازخورد هیچ یک مشخص نیست. اما نمایشگاه به عنوان مرجعی متمرکز این فرایند را تسهیل می‌کند.


به گفته وی، نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌ها و کانون‌های فارالتحصیلان و مجموعه‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود تا شاهد اطلاع رسانی متمرکز برای حضور فارغ التحصیلان باشیم. البته برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که در این دوره شرکت‌های فعال در حوزه‌های فنی و مهندسی، مدیریت و خدمات حضور پررنگ تری دارند. زیرا این نخستین دوره است بنابراین کیفیت برگزاری اولویت مهم تری بود.


نخستین نمایشگاه ملی کار با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ۳ تا ۵ اسفند ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه ملی کار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم