Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، الهام فخاری عضو شورای شهر امروز در جریان رای گیری کلیات طرح جدید ترافیک تهران پس از مخالفت با این طرح صحن شورا را به نشانه اعتراض ترک کرد. این عضو شورای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در توضیح علت ترک صحن گفت: تغییر طرح ترافیک در شهر تنها تغییر ترافیکی و خودرویی نیست، بلکه یک تغییر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، چنین طرحی  نیازمند بررسی کارشناسی  مطابق مصوبه شورای سوم است که مبنی بر آن  شورای شهر تهران ملزم به بررسی فنی برای ارایه زیربناهای مالی و توسعه شهرداری و مشارکت نمایندگان  پیش و پس از اجرا و همچنین در زمان بهره برداری از پروژه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در تبصره این طرح آمده است که الزاما باید کمیسیونی مرکب از نمایندگان با معرفی اعضای کمیسیون های شورای اسلامی شهر تشکیل شود. در صورتی که در خصوص این طرح جدید بدون طی شدن فرآیند بررسی و تایید مطالعات با نوعی جوسازی خبری معاونت محترم شهردار، در شورای شهر حاضر شد و گفت سه سال است روی این کار مطالعه شده است، در صورتی که حتی اگر 1000 سال مطالعه شده باشد باید به شورای شهر می آمد و در کمیسیون مرکب از نمایندگان شورای شهر تهران بررسی می شد.

فخاری با بیان اینکه مطالعات این طرح هنوز تایید و بررسی نشده است و نمی شود خودشان بروند تشخیص دهند که سیاست گذاری شان درست است گفت:  اعتقاد و حرف من این است که بنابر ماده واحده باید تصمیم گرفته شود و کمیسیون تشکیل شود و پس از انجام بررسی ها  طرح در دستور کار قرار می گیرد.

 او در پاسخ به اینکه  آیا اشاره به این موارد در تذکر کافی نبود گفت: من تذکر دادم و آقای هاشمی گفتند که تشخیص می دهم در دستور باقی بماند و انجام دهند ، من هم جلسه را ترک کردم .

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: این دومین کار شتابزده از طرف معاونت ترافیک شهرداری تهران است که به شورا آمده است و حالا می خواهند درمورد جزئیات آن بحث کنند در صورتی که زمانی که کلیات طرحی زیر سوال است دیگر در مورد جزییاتش بحث کردن کار بجایی نبود.

فخاری در پایان در خصوص توجه شهرداری تهران و دیگر اعضای شورای شهر به تذکرات نمایندگان گفت: تذکرات روند قانونی خود را دارند و طبق زمان بندی اگر پاسخ قانع کننده ای دریافت نشد تذکر به سوال تبدیل شود، شورا خود باید با اعتماد به نفس کامل و خودباوری درست کار کند،  شخصیت و چهره هر فرد کاملا برای ما محترم است ولی اینجا عملکرد شخصیت حقوقی ما مورد بحث است  چه به عنوان عضو شورای شهر و چه به عنوان بخشی از مدیریت شهری کسانی که هستند به مناسبات قانونی رسیدگی کنند و روابط دوستانه و هم طیف بودن نباید بر مسایل سایه اندازد.

خبرنگار: پوپک کفیلی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

پوریا فخری نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه، گفت : در نهایت امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۰ عضو شورا و شهردار کرمانشاه این لایحه مجددا بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

وی افزود: برخی اعضای شورا نسبت به بالابودن رقم برخی کُدهای بودجه‌ای انتقاد داشتند که این موارد با حضور شهردار کرمانشاه رفع و درصد آنها کاهش پیدا کرد. بطور مثال مبلغی که برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود کاهش و مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش داده شد.

نایب رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد.

وی افزود: این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات شورا جهت تایید نهایی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هم گفت: بررسی این لایحه در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت و اولویت ما تصویب لایحه بودجه امسال شهرداری بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که شورای شهر به برخی کُدهای بودجه‌ای وارد دانست، تصویب آن بیش از دو ماه به تاخیر افتاد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»