Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت که براي جلوگيري از تبعات اجتماعي ناشي از کاهش بارندگي سال جاري در اين استان ، بايد چاههاي غيرمجاز هر چه زودتر ساماندهي شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، عليرضا يونسي روز يکشنبه در کميسيون قاچاق کالا و ارز استان در ساري خواهان برخورد با حفاري غيرمجاز چاه و برداشت غير قانوني از سفره هاي آب زيرزميني از سوي شرکت آب منطقه اي استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشين کميسيون قاچاق کالاي مازندران گفت : بر اساس گزارش هاي هواشناسي ميزان بارش ها در اين استان در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل و ميانگين بلند مدت کاهش چشمگيري داشت و بروز کم آبي در اين خطه شمال کشور جدي است.
يونسي ساماندهي چاه هاي غيرمجاز ، برخورد با برداشت غيرمجاز ، تغيير الگوي کشت و جايگزين کردن بذر کم آب و کاهش مصرف آب را از مهم ترين راهکارها براي غلبه برکم آبي اعلام کرد.
وي بر پروانه دار کردن چاه هاي غيرمجاز از سوي شرکت آب منطقه مازندران تاکيد کرد.
در9 ماهه سال جاري ميزان بارش باران در مازندران حدود 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش يافت.
بر اساس گزارش هاي رسمي ، در مازندران از 130 هزار حلقه چاه فعال حدود 45 تا 50 هزار حلقه فاقد پروانه است . همچنين پنج هزار حلقه چاه در مازندران به صورت غيرمجاز بهره برداري مي شود.
چاه هاي فاقد پروانه به منابع آبي که تا قبل از سال 85 احداث شده گفته مي شود که براساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي مالکان اين چاه ها بايد براي دريافت پروانه به شرکت هاي آب منطقه اي مراجعه کنند . مازندران رتبه اول را در چاه هاي فاقد پروانه در سطح کشور دارد.
** برنامه آموزشي مصرف بهينه
معاون استاندار مازندران همچنين گفت که بايد طرح هاي آموزشي و فرهنگي در کنار برنامه هاي برخوردي با برداشت غيرمجاز براي بهينه سازي مصرف پيگيري شود.
يونسي اظهار داشت : ما براي غلبه بر کاهش نزولات آسماني در کشور به خصوص اين استان نياز به فرهنگ سازي داريم و اين برنامه ها بايد از مقاطع تحصيلي پايين شروع شود.
وي اجراي طرح هاي ذخيره سازي آب و مهار آب هاي سطحي را از ديگر راهکارها براي غلبه بر کاهش بارش ها اعلام کرد.
خبرنگار : حسين فلاحتي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6982/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، گفت: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشدار های هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جوبی با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی بموقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار می باشد.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود

کد خبر 750515

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه