Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از نامزدی بجنورد برای پایتخت کتاب در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرخنده ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، بابیان اینکه برای چهارمین سال طرح پایتخت کتاب در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال ۱۵۰ شهر برای شرکت در این طرح برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کرده‌اند که ۲۰ شهر به مرحله داروی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخنده افزود: چنانچه بجنورد در داوری نهایی به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی شود، اعتباری برای اجرای طرح‌ها مطرح‌شده تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: ۲۳ طرح در راستای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی بجنورد اعلام‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: تمامی مدیران کل مراکز استان‌هایی که نامزد پایتخت کتاب شده‌اند با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار خواهند کرد.

فرخنده مطرح کرد: طی سه سال گذشته بوشهر، اهواز و نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی‌شده بودند.

وی در ادامه به مجوز مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منابع دولتی درزمینهٔ فرهنگی نامحدود است ازاین‌رو به سمت برنامه‌های کیفی و اعطای مجوز به بخشی خصوصی گام برمی‌داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین اظهار کرد: فرهنگ ارشاد خراسان شمالی جز ۱۳ استان برتر در امر واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به بخش غیردولتی است.

فرخنده بابیان اینکه از معضل سینما در خراسان شمالی عبور کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر تمامی مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های خراسان شمالی به امکانات پخش فیلم تجهیز شده‌اند و تنها شهرستان راز و جرگلان و فاروج تا پایان امسال مجهز به پخش فیلم می‌شوند.

وی بابیان اینکه سرانه مصرف مردم خراسان شمالی در بخش تئاتر، سینما و موسیقی رضایت‌بخش است، اظهار کرد: علی‌رغم پایین بودن سرانه اقتصادی مردم استان اما به لحاظ فرهنگی استقبال خوبی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی به علت داشتن موسیقی مقامی نباید به انزوا برود ازاین‌رو تلاش داریم تا زمینه مشارکت در تهیه جشنواره‌های موسیقی در استان بیشتر برپا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان اشاره کرد و گفت: طی دهه مبارک فجر، خراسان شمالی میزبان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فرخنده بابیان اینکه شامگاه جمعه ۱۳ بهمن‌ماه جاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن برگزار می‌شود، افزود: طی ایام دهه فجر ۱۷ فیلم در موضوعات اجتماعی، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، شهدای گمنام و مبارزه با داعش اکران می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور گفت: لرستان در افزایش شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و این یکی از مطالبات ریاست جمهوری است که در همه مساجد کانون ایجاد شود.

امیرحسین خورشیدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد نگاه دولت سیزدهم نسبت به تعالی جایگاه مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری سیاست‌گذاری تبیینی داشته است.

مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست.

وی بیان کرد: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در قالب شهید آوینی سهم مشخصی برای ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ برنامه ملی از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۰ استان کشور میزبانی می‌شوند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد براساس ظرفیت‌های موجود در استان لرستان میزبانی یکی از این برنامه‌ها نیز به لرستان واگذار شود.

وی به اجرای طرح «هر هفته یک محفل قرآنی» اشاره کرد و افزود: در گام نخست این طرح در ۴۰ هفته با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حمایت و پشتیبانی مسئولان را از کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کنار روحیه جهادی تیم کانون‌های مساجد لرستان، همراهی مسئولان کار فرهنگی و هنری مساجد را تسهیل می‌کند و رونق فعالیت‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم محوری شب‌های قدر در ۶۸ نقطه خراسان شمالی + جزئیات
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد