Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-09@05:04:23 GMT

ضیافت ضدایرانی ترامپ برای سفرا!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۰۳۱۲

ضیافت ضدایرانی ترامپ برای سفرا!

خبرگزاری میزان- پیشتر گزارش شده بود دولت آمریکا قصد دارد در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود، روز دوشنبه سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سفیران کشور‌های عضو شورای امنیت که دوشنبه به واشنگتن سفر می‌کنند با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ضیافت نهار ویژه خواهند داشت این سفر در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه دولت آمریکا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به‌نوشته رویترز، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل آنچه را به‌ادعای وی قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است به این دیپلمات‌ها نشان خواهد داد.

طبق برنامه‌ای که دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده «هیلی» و ۱۴ همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت خواهند کرد.

نمایندگان اعضای شورای امنیت از پایگاه «آناکوستیا ــ بولینگ»، جایی که هیلی ماه گذشته با نمایش آهن‌پاره‌های موشکی، ایران را به کمک به انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد، دیدن خواهد کرد.

هیلی ماه گذشته با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعا‌های نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند نمی‌توانند زمان دقیق ارسال سلاح‌ها به یمن را مشخص کنند و این به‌معنای آن است که سلاح‌ها ممکن است قبل از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت به یمن ارسال شده باشند. در برخی موارد مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نمی‌دانند که این سلاح‌ها چه‌زمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برخی از منابع هم گفته‌اند که هیچ‌کدام از سلاح‌هایی که هیلی به‌نمایش گذاشت قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای نیستند و این بدان معنا است که حتی در صورت تأیید ارسال این سلاح‌ها از سوی ایران، این اقدام نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت به‌شمار نمی‌رود.

منبع: تسنیم   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اقلیم کردستان عراق، با آقای دکتر احمدیان، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار کرد.

آقای بارزانی ضمن ابراز خوش حالی از حضور در تهران و دیدار‌های انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه‌ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

ئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با خوشامد گویی به آقای بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است؛ لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد نماید.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی نمود.

آقای احمدیان افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافق نامه‌ی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • سند امنیت انرژی ایران در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!