Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت: در صورتی که انگلستان بخواهد نظرش را درباره خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) تغییر دهد ، درهای اتحادیه اروپا به روی این کشور باز است.

به گزارش ایرنا، 'پی یر ماسکوویچی' (Pierre Moscovici) کمیسر اتحاد اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا در گفتگوی مشترک با چند رسانه فرانسوی، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برگزاری همه پرسی مجدد در انگلیس گفت: درها باز است، اگر انگلیسی ها بخواهند نظرشان را تغییر بدهند، ما بسیار استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان مجلس عوام انگلیس، به تازگی و برخلاف خواست دولت، به متمم لایحه برگزیت رأی مثبت دادند و بدین ترتیب توافق نهایی دولت ترزا می نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا باید در پارلمان به رأی گذاشته شود.
'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا اواخر آذر ماه در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد با توجه به مصوبه پارلمان انگلستان، این کشور همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند، گفت: این بستگی به پارلمان و مردم 0انگلیس دارد.
این در حالی است که برخی از سیاستمداران انگلیسی گفته اند: پس از مشخص شدن شروط خروج و روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا، باید همه پرسی دیگری در این زمینه برگزار شود. تازه‌ترین نظرسنجی در انگلیس نیز نشان می‌دهد تعداد طرفداران برگزاری دوباره همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) نسبت به مخالفان آن، پیشی گرفته است. نظرسنجی موسسه «آی.سی.‌ام» و روزنامه گاردین نشان می‌دهد که 47 درصد مردم انگلیس تمایل دارند پس از مشخص شدن جزئیات توافق نهایی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، در همه پرسی مجدد برگزیت شرکت کنند و از این طریق نظر نهایی خود را اعلام کنند. این در حالی است که 34 درصد دیگر مردم این کشور، نسبت به باز شدن بحث ماندن یا نماندن (در اتحادیه اروپا) نگران هستند. بر اساس متمم جدیدی که در آذر ماه گذشته به لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزوده شد، توافق نهایی دولت این کشور با اتحادیه اروپا باید در پارلمان به رأی گذاشته شود. در حال حاضر مشخص نیست که اگر نمایندگان مجلس به توافق نهایی دولت رأی مثبت ندهند، چه اتفاقی رخ خواهد داد، اما حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اصرار دارند که بروز چنین شرایطی می‌تواند زمینه را برای برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت فراهم سازد.
اتحادیه اروپا و انگلستان در ماه دسامبر (آذر ماه) سال گذشته (2017)، به توافق اولیه ای در خصوص شروط خروج انگلیس دست یافتند که به آنها اجازه می دهد مذاکرات درخصوص آینده روابط را آغاز کنند. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه 15 دسامبر (24 آذر ماه) با اعلام این مطلب که پیشرفت کافی در مرحله اول مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به دست آمده است، موافقت کردند که مرحله دوم مذاکرات درباره آینده روابط این نهاد با انگلستان در خارج از اتحادیه اروپا، آغاز شود. مذاکرات برگزیت بطور رسمی در 19 مارس 2017 آغاز شد و دو طرف باید تا مارس 2019 به توافق نهایی دست یابند.
مرحله اول مذاکرات برگزیت حول حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلستان و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و پرداخت صورتحساب برگزیت توسط لندن بود و مرحله دوم مذاکرات بر آینده روابط تجاری اتحادیه اروپا و انگلستان متمرکز خواهد بود و دو طرف اکنون 15 ماه فرصت دارند تا بر سر جزئیات روابط پس از خروج به توافق برسند.
اروپام**1078**1486**خبرنگار: بابک جعفری**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!

به گزارش "ورزش سه"، گری اونیل، سرمربی ولورهمپتون، از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس یک جلسه از همراهی تیمش محرومیت شده است. اونیل به دلیل رفتار نامناسب در شکست خانگی اخیر مقابل وستهام، برای بازی هفته این در لیگ برتر انگلیس مقابل منچسترسیتی از همراهی تیمش محروم خواهد بود.

ولورهمپتون پس از اینکه گل تساوی تیمش در بازی قبلی با بررسی VAR مردود اعلام شد، خشمگین شد و بعد از سوت پایان بازی با تونی هرینگتون، داور مسابقه، درگیر شد.

اونیل این تصمیم را "رسوایی" و "وحشتناک" توصیف کرد و گفته می‌شود که با هرینگتون در اتاق داوران هم صحبت کرده است. اتحادیه فوتبال انگلیس مدعی شد که "زبان و/یا رفتار اونیل در و یا اطراف اتاق داوران مسابقه نادرست و/یا تهدیدآمیز بود."

یک کمیسیون مستقل سه نفره حکم داده که اونیل برای یک بازی محروم خواهد شد و همچنین 9 هزار جریمه می‌شود و اتحادیه فوتبال انگلیس می‌تواند درخواست تجدید نظر علیه این تصمیم را بررسی کند.

اتحادیه فوتبال انگلیس این فصل رفتار بد مربیان را به شدت مورد بررسی قرار داده و قبل از تصمیم گیری در مورد اعتراض به رای اولیه، دلایل کتبی را بررسی خواهد کرد.

اگر اتحادیه فوتبال انگلیس به این نتیجه برسد که محرومیت برای یک مسابقه کافی نیست، اونیل ممکن است با محرومیت طولانی‌تری روبرو شود.

در اوایل این ماه، وینسنت کمپانی، سرمربی برنلی، به دلیل اعتراضاتش در تساوی 2-2 ماه گذشته مقابل چلسی، دو جلسه محروم شد. سید محرومیت او برای بازی دوم به حالت تعلیق درآمده و جریمه نقدی شد.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است