Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محوطه تاریخی تپه باستانی قلعه بلنده روستای انوج از توابع بخش سامن میزبان برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی ویژه بانوان شد.

جشنواره بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی ویژه بانوان در روستای انوج از توابع بخش سامن شهرستان ملایر باهمکاری مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش وجوانان , هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان ملایر و مسئول نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش سامن با هدف گسترش ورزش و پرکردن اوقات فراغت و شادی و نشاط بین زنان و دختران روستاهها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان و دختران شرکت کننده در این جشنواره با برگزاری مسابقاتی چون طناب کشی ,حلقه هلاهوپ , طناب زنی ,نشانه زنی و غیره با هم به رقابت پرداختند و با این کار انگیزه خوبی برای دیگر بانوان و دختران روستا و روستاههای اطراف به وجود آوردند که در پایان مراسم بازدید کنندگان که از روستاههای اطراف امده بودند خواهان برگزاری اینگونه برنامه هادر دیگر روستاههای بخش سامن شدند. همچنین آقایان ورزشکار این روستا با انجام حرکات نمایشی میل سنگین و روپایی با موسیقی سنتی جلوه خاصی به این مراسم داده بود که خالی از لطف نیست.

در پایان این مراسم به نفرات برتر از سوی دفاتر نمایندگان خوب و ورزش دوست شهرستان ملایر هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی , همچنین بخشدار و نمایندگی ورزش وجوانان بخش سامن هدایا و جوایزی به رسم یادبود و تجلیل از زحمات این عزیزان به آنها اهداء گردید.

انتهای پیام/ص.ف

برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان