Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي شرکت ملي گاز با بيان اين که با وجود استقرار موج سرما و کاهش دماي هوا در 18 استان کشور و افزايش مصرف گاز، هيچ مشکلي در تامين گاز کشور نداريم، گفت: تنها توصيه ما به شهروندان رعايت اصول ايمني به ويژه مسير دودکش هاست تا مشکلي در جريان هوا و خروج گازهاي مرگ آور منوکسيد کربن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجيد بوجارزاده امروز (يکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره وضعيت تامين گاز پس از رسيدن موج برف و سرما به کشور، اظهار داشت: اکنون برف و سرما 18 استان کشور را درگير کرده و مصرف گاز را بالا برده است، اما هيچ محدوديتي در تامين گاز وجود ندارد.
سخنگوي شرکت ملي گاز افزود: ميزان مصرف گاز صبح امروز به 500 ميليون مترمکعب رسيد که پيش بيني مي شود با توجه به ادامه سرماي هوا تا روز چهارشنبه، ميزان مصرف به روزانه 550 ميليون مترمکعب افزايش يابد.
بوجارزاده با بيان اين که هيچ قطعي و يا افت فشار گاز در کشور رخ نداده است، خاطر نشان کرد: با توجه به احداث خط لوله نکا-دامغان بر خلاف سال هاي گذشته، مشکلي در تامين گاز استان هاي شمالي کشور رخ نداده است، همچنين روند تامين گاز مناطق غربي کشور نيز در وضعيت مطلوب و عادي قرار دارد.
سخنگوي شرکت ملي گاز گفت: تنها نگراني ما درباره رعايت اصول ايمني توسط شهروندان است تا مشکلي براي آنها رخ ندهد.
وي توصيه کرد: با توجه به افزايش سرماي هوا و بالا رفتن مصرف گاز، لازم است که مسير دودکش ها بازرسي شود تا از باز بودن آنها و جريان طبيعي هوا اطمينان ايجاد شود.
بوجارزاده خاطر نشان کرد: در صورت استاندارد نبودن وسايل گازسوز و يا بسته شدن دودکش، انتشار گاز مونوکسيد کربن مي تواند خطرناک و مرگ آور باشد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام2022*6075
خبرنگار: ميثم طاهري** انتشاردهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص های مصرف برق شدت مصرف انرژی در کشور است که در ایران تقریباً دو برابر میانگین جهانی به شمار می آید.

وی افزود: همواره باید به صورت بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضای جدید در بخش مولد کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این پویش این است که مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف مربوط به این بخش است ترغیب به کاهش مصرف می کند، به همین دلیل هم جایزه و هم طرح های سال گذشته پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیر نقدی پیش بینی شده که در صورت تکرار کاهش مصرف، جوایز ارزنده تخصیص داده می شود.

به گفته این مقام مسئول با چنین اقدامی مشترکان می‌توانند برق مطمئن و پایداری را دریافت کنند و در کنار آن کمک می کنند تا بخش مولد کشور مانند صنایع و کشاورزی از انرژی بیشتری برخوردار بوده و بتوانیم برق پایدار اقصی نقاط کشور را تامین کنیم.
ادامه دارد…

کد خبر 6092448 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد