Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در موافقت با لایحه بودجه ۹۷ در گفت: مردم باید از توسعه برخوردار شوند و فقر باید از بین برود.

وی با بیان اینکه جامعه ما انتظاراتی دارد و دولت با این انتظارات روبرو است، اظهار کرد: منابع دولت محدود است. چراکه این نیازها و این منابع با هم متناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا همه نهادهای حکومتی باید به حل مسائل اساسی کشور از جمله اقتصاد و اشتغال و پرداخت به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات کمبود آب در کشور کمک کنند.

تابش افزود: دولت در تدوین لایحه بودجه، نوآوری‌هایی داشته اما می‌توانست از فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان مردم کمک بگیرد که این اتفاق صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس نقطه نظرات مثبتی دارند که بیان خواهند کرد و امیدواریم با همکاری عزیزان این کلیات به تصویب برسد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه در لایحه بودجه باید نوآوری‌هایی صورت بگیرد تا هم‌افزایی بیشتر در کشور ایجاد شود گفت: مطالبات و خواست مردم را باید تحقق ببخشیم و از منابع موجود در جهت فقرزدایی، ‌ایجاد اشتغال، آبادانی و عمرانی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باید به اجبار تخصیص بدهیم بیان داشت: من اینها را بررسی کردم که به عدد ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیدم و ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی در جای خود محل بحث است.

نائب رییس فراکسیون امید با بیان اینکه هر بخشی از بودجه کشور تعیین تکلیف شده است بیان داشت که با این روند اداره کشور، نظام بودجه‌ریزی نیاز به تحولی اساسی دارد در غیر این صورت بودجه تا یک یا دو سال آینده به نتیجه نخواهد رسید.

این نماینده مجلس توجه به نگرانی خانواده‌ها، توجه به کاهش جلوه‌های ویژه فقر، توجه به توسعه و سلامت، بودجه‌‌ریزی مبتنی بر عملکرد با هدف بهره‌وری و تفویض اختیارات و نظم مالی را از نکات مثبت موجود در لایحه بودجه ۹۷ دانست.

تابش توجه قرار دادن افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان ۱۰ تا ۱۸ درصد که کمتر از ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند را از نگاه ویژه دولت به این قشر ارزیابی کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت