Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ امسال بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت انتظاری حبوبات دیم اختصاص یافته است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ربعلی جهانی ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه کشت حبوبات در بیله‌سوار با اشاره به افزایش 30 درصدی عملکرد حبوبات در کشت انتظاری و پاییزه اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری و یا به عبارتی افزایش تولید در واحد سطح و کاهش هزینه‌های تولید، از سیاست‌ها و اولویت‌های حوزه کشاورزی شهرستان بشمار می‌رود و دستیابی به این مهم در حوزه تولید حبوبات، با توسعه کشت‌های «پاییزه» و کشت «انتظاری» امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عملکرد حبوبات از جمله عدس و نخود در کشت‌های بهاره و سنتی به‌ علت کوتاه بودن دوره رشد، پائین بوده و هر سال اوایل بهار و به دلیل بارش‌های بهاره در مناطق مختلف شهرستان، امکان وارد شدن به مزرعه وجود ندارد و این موضوع سبب می‌شود که عمده بارندگی‌ها از دسترس خارج شود در حالی که استفاده حداکثری از بارندگی‌ها، مزیت بزرگی برای کشت انتظاری و پاییزه محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار  تصریح کرد: در کشت انتظاری، بذر حبوبات بلافاصله با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و به محض آغاز بارش‌های اواخر زمستان و اوایل بهار، گیاه به تدریج جوانه زده و سر از خاک بیرون می‌آورد.

جهانی گفت: «عادل»، «آزکان» و «بیله‌سوار» ارقام نخود و عدس در کشت انتظاری به شمار می‌رود و استفاده از آن‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود که امسال بیش از 650 هکتار از اراضی شهرستان به کشت انتظاری نخود و عدس دیم اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر مکانیزه حبوبات در شهرستان و با اشاره به مزایای کشت مکانیزه افزود: بالاترین هزینه کشت و تولید حبوبات مربوط به برداشت آن است که با کشت مکانیزه، علاوه بر اینکه بذور به طور یکنواخت در داخل خاک قرار گرفته و با امکان برداشت مکانیزه آن هزینه‌ها کاهش می‌یابد، از طریق افرایش تولید در واحد سطح عملکرد مناسبی نیز حاصل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار استفاده از دستگاه‌های خاکورزی حفاظتی یا بذرکار مستقیم در کشت حبوبات در مناطق مختلف شهرستان را ضروری دانست و اظهار کرد: باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار

جابر جهان بین اظهار کرد: تمامی عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل انتظامی برای برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده هستند و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

او افزود: زمان تبلیغات نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات صبح روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود نامزد‌های راه یافته به دور دوم و هواداران آنها ضمن رعایت قانون، اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند.

انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به علت کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از سوی هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

در دور اول انتخابات در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در این حوزه انتخابیه، ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۱۲۵ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • بحران آب در مغان جدی است
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری