Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > دیگر ورزشها - راجر فدرر توانست با غلبه بر چیلیچ کروات به قهرمانی رقابت‌های استرالیا دست یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنیس‌باز سوئیسی، توانست در ملبورن به بیستمین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم دست یابد. او در فینال این بازی‌ها از سد رقیب خود مارین چیلیچ کروات گذشت.

سِت اول با برتری راجر فدرر با نتیجه‌ی ۶ بر ۲ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارین چیلیچ در ست دوم با نتیجه‌ی ۷ بر ۶ حریف سوئیسی خود را شکست داد. در ست سوم فدرر دوباره با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ پیروز میدان شد. سپس در ست چهارم چیلیچ توانست باز هم بازی را به نفع خود برگرداند و با نتیجه‌ی ۶ بر ۳ بر حریف برتری یابد. فدرر، اما در ست پنجم کار را یکسره کرد و با نتیجه‌ی ۶ بر یک پیروز نهایی میدان شد و با نتیجه‌ی نهایی ۳ بر ۲، بیستمین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را از آن خود کرد.

این تنیسور نامدار در این مسابقات توانست عنوان «مسن‌ترین شماره یک تاریخ تنیس» را که پیش از این در اختیار آندره آغاسی است را هم بشکند، به نام خود ثبت کند.

فدرر سال ۲۰۰۵ در فینال رقابت‌های یو اس اوپن موفق شد در ۴ ست آغاسی را شکست دهد و با این قهرمانی توانست عنوان دیگری را از چنگ این تنیسور نامدار آمریکایی در بیاورد.

با توجه به حذف نادال در مراحل ابتدایی و قهرمانی فدرر در این رقابت‌های اوپن استرالیا او می‌تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد در جدید‌ترین رنکینگ اتحادیه جهانی تنیس atp که فردا اعلام می‌شود با ۳۶ سال عنوان مسن‌ترین شماره یک جهان را به خود اختصاص دهد.

همانطور که گفته شد این عنوان پیش از این در اختیار آغاسی بود. او سال ۲۰۰۳ وقتی ۳۳ سال و ۱۳۱ روز سن داشت به این دست یافت، در حالی که سن فدرر ۳۶ سال و ۱۷۳ روز دارد. همچنین فدرر به تنها بازیکنی در دوران تنیس حرفه‌ای تبدیل شده که به فینال ۳۰ گرند اسلم راه یافته است.


256 41

 

کلید واژه‌ها : ورزش اروپا - تنیس - خبر ورزشی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رقابت های تور جهانی تنیس با معرفی نفرات برتر و درخشش تنیسور آذربایجان غربی به پایان رسید.                    

  در رقابت های تور جهانی تنیس جوانان که در ساری برگزار شد، فینالیست های هفته دوم برای کسب عنوان قهرمالنی به مصاف یکدیگر رفتند و در بخش انفرادی پسران کیارش حنیفی با نتیجه (۲-۶ و ۶-۱) سام پازوکی را برد و قهرمان شد. 

این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه به مدت دو هفته در ساری برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم جهان
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا/ اولادقباد و طیبی در قله اروپا
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • ژیرونا ششمین تیم تاریخ لالیگا که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل بارسلونا +4 گل می‌زند
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • کهکشانی ها قهرمان لالیگا شدند | شکست سنگین بارسلونا، قهرمانی رئال را قطعی کرد