Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی مرسلی دندانپزشک و متخصص ریشه درمانی در خصوص چگونگی عصب کشی دندان در کودکان و بزرگسالان گفت: این روش معمولاً توسط یک متخصص درمان ریشه دندان انجام می‌شود.

وی گفت: در ابتدا، برای معاینه و بررسی وضعیت و میزان آسیب دندان عکس رادیولوژی از آن تهیه می‌شود. علاوه بر این برای درمان از داروی بی حسی موضعی برای کنترل درد استفاده می‌شود که ممکن است این درد در صورت ایجاد آبسه و عفونت دندان بسیار شدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرسلی ادامه داد: سپس از یک صفحه پلاستیکی شکل در دهان بیمار برای تمیز نگه داشتن آن و حفاظت و خالی کردن آن از بزاق استفاده می شود. به این ترتیب پوسیدگی‌های دندان برداشته شده و عاج دندان برای دسترسی به ساقه پالپ باز می‌شود. در ادامه از یک ابزار کوچک دندان پزشکی برای خارج کردن عصب عفونی شده استفاده خواهد شد.

این دندانپزشک تصریح کرد: در این مرحله عصب کشی دندان پس از برداشتن پالپ آسیب دیده، ساقه پالپ و کانال‌های ریشه خالی شده و تمیز می شود. هنگام انجام این کار کانال‌های ریشه ممکن است تغییر شکل داده و بزرگ شوند تا به این ترتیب دسترسی بهتری به آن برای پرکردن دندان وجود داشته باشد.

وی گفت: قبل از پر کردن دائم کانال‌های ریشه، لازم است که این کانال‌ها از تمام عفونت پاک شده و خشک شوند. در این زمان داروهای لازم گاهی اوقات در ساقه پالپ و کانال ریشه قرار می‌گیرد تا به این ترتیب محل ترمیم از هر گونه عفونت احتمالی پاک شود. دندان بیمار ممکن است برای خارج شدن مایع و ترشحات احتمالی از آن برای چند روز باز باقی بماند. اگر عفونت در لایه‌های داخلی دندان مانند عفونت ریشه دندان پخش شده باشد، ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک برای بیمار وجود داشته باشد.

مرسلی افزود: اگر مراحل عصب کشی دندان نیازمند چند جلسه ملاقات با دندان پزشک باشد، یک پرکردگی موقت روی عاج دندان برای حفاظت از دندان و دور نگه داشتن آن از مواد غذایی و تماس با بزاق قرار می گیرد. در هر حال از جویدن یا گاز گرفتن با استفاده از دندان مورد نظر تا زمانی که دندان درمان شده و ترمیم شود، خودداری نمایید. گاهی نیاز به درمان ریشه دندان نیز وجود دارد.

بیشتربخوانیدمراحل جالب عصب کشی و روکش کردن دندان+ فیلم

این حراح ریشه دندان در پایان گفت: پس از تمیز کردن و خشک کردن محل، زمان پر کردن بخش داخلی دندان فرا می‌رسد که همان ساقه خالی پالپ و کانال‌های ریشه است. در این مرحله ممکن است نیاز به تزریق مواد بی حسی وجود داشته باشد. اگر از یک پر کردگی موقت استفاده شده باشد، این پر کردگی برداشته می‌شود تا به این ترتیب بتوان به ناحیه داخل دندان دسترسی پیدا کرد. در این مرحله از مواد مخصوص دندان پزشکی برای پرکردن دندان استفاده می‌شود تا به این ترتیب بتوان از حفاظت کانال‌های ریشه در برابر بزاق و نفوذ مواد خارجی اطمینان حاصل کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اگر دندان شما به عصب‌کشی نیاز دارد این مطلب را بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دندان‌شکن مسی به تشویق رونالدو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 در جریان دیدار اینتر میامی برابر نشویل در جام قهرمانان کونکاکاف با نتیجه ۳ بر ۱ به پایان رسید. در این بازی هواداران نشویل مقابل مسی شعار «رونالدو، رونالدو» سر دادند اما او ۱۵ ثانیه بعد گلزنی کرد. پاسخ دندان‌شکن مسی به تشویق رونالدو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • صفه خوانی؛ سنتی ریشه‌دار از میراث و فرهنگ رضوی
  • شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد
  • پاسخ دندان‌شکن مسی به تشویق رونالدو
  • راهکارهای نوین در عصب کشی دندان: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده
  • افسانه بابل؛ ریشه های اسطوره‌ای تنوع زبانی
  • مرعشی: ریشه آرای باطله این است که مردم رنجیده‌اند
  • آن چه مهم است قیام خالصانه برای خداست/انقلاب فکری؛ریشه هر انقلاب
  • غفلت از امر به معروف و نهی از منکر، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
  • روایت پیرمردی که ریشه‌های فلسطین را سبز نگه‌ می‌دارد
  • «ایران و ریشه‌هایش‌» منتشر شد