Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@23:31:01 GMT

بارش ۱۰ سانتیمتری برف در اردستان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۱۹۶۳

بارش ۱۰ سانتیمتری برف در اردستان

اردستان-رییس هواشناسی شهرستان اردستان گفت: در روستاهای نیسیان، بقم و منطقه همبرات بارش ۱۰ سانتیمتر برف ثبت شده است.

جواد رمضان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان اظهار کرد: بارش ها در شهرستان اردستان از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته آغاز و تا ساعت  ۸صبح امروز(یکشنبه) ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در شهر اردستان شاهد بارش پنج سانتیمتری برف بوده ایم، افزود: در روستاهای نیسیان، بقم و منطقه همبرات نیز ۱۰ سانتیمتر برف به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه سرعت باد در حال حاضر ۳۶ کیلومتر در ساعت است، گفت: اگر سرعت باد کاهش یابد، امشب نیز باتوجه به شرایط  موجود شاهد بارش برف در منطقه خواهیم بود.

وی با توجه به اینکه دمای فعلی منفی دو درجه است؛ افزود: امشب هوا به منفی چهار درجه خواهد رسید و در بعضی از روستاها به منفی ۱۰ نیز می‌رسد.

رمضان پور گفت: کسانی که قصد تردد در مسیرهای مواصلاتی شهرستان را دارند باتوجه به یخبندان و مه گرفتگی حتما چراغ مه شکن زنجیر چرخ و وسیله گرمایشی همراه داشته باشند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور، گفت: در کنارک در مدت ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی (که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده) است. در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

وی تاکید کرد: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تأسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی سابقه است. در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران در ۲۴ ساعت بارید.

مسلمان گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است. آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تأسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: تا صبح امروز (۳۰ فروردین) بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6082055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • بارش شهابی شلیاقی اردیبهشت را از دست ندهید!
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • ۸۰ میلیمتر بارش باران طی چند ساعت لارستان ثبت شد
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان