Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد: از زمان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بدهی دولت آمریکا رو به فزونی نهاده و اکنون به 20 تریلیون و 500میلیارد دلار ر سید. فاکس نیوز در توئیت خود نوشت: از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید بدهی دولت فدرال تا 27 ژانویه (هفت بهمن) 550 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این در حالی است که ترامپ همواره در نطق ها و کنفر انس های خبری بر بنیه قوی اقتصادی آمریکا از زمانی که وی بر سرکار آمده، به کرات تاکید ورزیده و اینکه شاخص بیکاری پایین آمده و شاخص بورس در نیویورک در دوره ریاست جمهوری یکساله وی همواره سیر صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدهی عمومی دولت آمریکا در مورخ هشتم نوامبر 2017 برابر با 17 آبان ماه 19 تریلیون و 840 میلیارد دلار بود که کارشناسان اقتصادی رسیدن این رقم به 20 تریلیون دلار را گمانه زنی کرده بودند.
بدهی عمومی دولت فدرال آمریکا ازسال 1990میلادی3تریلیون و 233میلیارد دلار بود که با گذشت یک دهه و در سال 2000 میلادی به پنج تریلیون و 674میلیارد دلار رسید، این بدهی در سه ماهه دوم 2017 خود را به مرز 20 تریلیون دلار رساند.
دو جنگ افغانستان و عراق که با دست آویز جنگ با تروریسم و بدون مجوزهای بین المللی توسط آمریکا در سال 2001 و 2003 میلادی صورت گرفت، بدهی عمومی دولت فدرال را در سال های بعد با سیر صعودی شدید مواجه کرد.
بدهی ملی یا عمومی دولت آمریکا مبلغی است که دولت فدرال این کشور بدهکار است، میزان بدهی عمومی ارزش اوراق بهادار خزانه داری است که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و دیگر سازمان‌های دولت فدرال صادر شده است.
این بدهی است که به گفته اقتصاد دانان و کارشناسان امور اقتصادی شهروندان آمریکایی در آن سهیم هستند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود