Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن شهرستان کاشمر از شهرهای استان خراسان رضوی دیار شهید دین و سیاست آیت‌الله سید حسن مدرس، مهد انسان‌هایی است که با عزمی راسخ ، تلاشی مضاعف در زنده نگه داشتن و باز آفرینی افتخارات مردان و زنان شهر خود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ اند ، یکی از این تلاشگران در عرصه دین و طبابت، بانوی نخبه قرآنی و علمی حافظ کل قرآن زهرا عاصم، خواهر شهیدان علیرضا و عباس عاصمی (شهدای دفاع مقدس) است که با پیش‌زمینه‌های تربیتی دینی از سوی والدین با کتاب آسمانی انس گرفته و با ارادت به ساحت مقدس قرآن کریم ، حمایت و همراهی همسرش موفق شده‌اند نسیم عطر انگیز کلام نور را در شهر و دیار خود جاری و ساری کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با مهد قرآن
روایت شروع آشنایی عاصمی با مؤسسه مهد قرآن را از زبان ایشان می‌خوانیم؛ سال 1373 به دعوت مدارس دانشگاه آزاد کاشمر در یک دوره آموزشی تربیت معلم شهید باهنر تهران شرکت کردم و با استاد سید مهدی سیف، عضو هیئت علمی مهد قرآن آشنا شدم . استاد ضمن بیان نکات کلیدی دروس تجویدی، فعالیت های مهد قرآن ر ا نیز معرفی کردند . پس از پایان دوره و عزیمت به کاشمر، موضوع راه اندازی دفتر مهد قرآن را با همسرم در میان گذاشتم . تشویق و حمایت ایشان باعث شد با جدیت و اراده محکم فعالیت های آموزش جامع قرآن را در کاشمر با راهنمایی‌ها و هماهنگی دفتر مرکزی مؤسسه آغاز کنم .

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
از مهر ماه سال 1373 با تأسیس کانون مهد قرآن حضرت زینب (سلام اله علیها) با شرکت 40 قرآن پژوه خواهر، آموزش جامع قرآن را آغاز کردیم . ابتدای شروع کار ، عدم مکان مستقل و مناسب آموزشی موجب شده کلاس‌های آموزشی در منازل ، مدارس و حسینیه‌ها برگزار شود .
سال 1375 به همت والای مردان خیری همچون ابوشهیدین حیدری و خانواده محترم شهید والا مقام ، جعفرزاده از شهدای دوران دفاع مقدس قطعه زمینی با موقعیت مناسب در شهر کاشمر به مهد قرآن اهدا شد که با لطف صاحب کلام وحی، تلاش مردم خیرخواه و خداجوی شهر، دفتر مهد قرآن شهرستان کاشمر به مساحت 600 متر مربع سال 1379 به بهره‌برداری رسید .
شکوفایی حافظان کل
فرزندان دیار شهید مدرس در مقاطع سنی مختلف به پاس قدردانی از الطاف کریمانه و پاسخگویی به نیت‌های خیران شهر خود ، با عزمی راسخ و تلاشی مضاعف با حضور پر شور در کلاس های حفظ قرآن با بهره‌مندی از روش‌های آموزشی مؤسسه مهد قرآن شرکت کردند، رشد و شکوفایی وموفقیت بیش از 100 حافظ کل در آزمون‌های سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر(ترنم وحی) طی سال‌های 82 تا 96 گواه این ادعاست .
زهرا حیدری، متولد 1323 مسن‌ترین حافظ کل و مربی قرآن ملقب به مادر حفاظ ، فاطمه رحیمیان حافظ کل (روشندل) ، زهرا حیدری، سیده سکینه ابراهیمی، زهرا ابراهیمیان، فاطمه رجبیان، طاهره زحمتکش، مریم عبداله پور، سمانه حسین نژاد، سمانه فرزانه، سیده فاطمه و سیده زهرا حسینی، زهرا و فاطمه حیدریان، زهرا حافظ، فاطمه احمدی، مریم ابراهیمی، سیده زکیه علوی مقدم، زهره حسین زاده، کنیز اقبالی فر، نجمه علیدوست و سعیده طاهری از جمله حافظان کل , فعالان و مربیان قرانی مهد قرآن کاشمر هستند.
کوتاه از فعالیت‌های مهد قرآن
فعالیت های عمده مهد قرآن کاشمر عموماً حفظ قرآن همراه با تفسیر ، ترجمه و مفاهیم است. تشکیل مهد قرآن شکوفه‌ها ، برپایی محافل دینی ، اعزام مبلغ به کلاس های ورزشی به منظور هم سویی سلامت روح و جسم قرآن پژوهان، آموزش احکام و نهج‌البلاغه ، داوری مسابقات قرآن سطح شهرستان‌های استان های خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی تشکیل انصارالقرآن از دیگر فعالیت‌های مهد قرآن کاشمر است .
مدارج علمی و افتخارات
• عنوان بانوی نمونه کشور، از سوی مرکز امور زنان و نهاد ریاست جمهوری سال 1391
• مفسر ، مدیر و مروج نمونه قرآن کریم کشور 1384
• بانوی برگزیده علمی استان خراسان رضوی
• حافظ کل قرآن
• دکترای تخصصی روانشناسی شخصیت
• کارشناسی ارشد جامعه شناسی
• مؤلف ده ها کتاب دینی، تخصصی، علمی
• جامعه شناس
• مدرس دانشگاه
• ارائه و چاپ مقالات در فصلنامه های علمی، پژوهشی IsI و کنفرانس‌های داخلی و خارجی
بخشی از افتخارات ، مدارج علمی و فعالیت های خانم دکتر عاصمی است. .
یادآور می‌شود، مهد قرآن حضرت زینب(س)کاشمر در خیابان قائم 4 شهر واقع شده است. علاقه‌مندان به آموزش های قرآنی می توانند با شماره 55220414-051 تماس بگیرند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان