Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ برایتان می گوییم و البته هزینه های سفر و اقامت در این شهر. هامبورگ که دومین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین بندر این کشور است در نوع معماری بناها هایش و شهرسازی خاص بوده بدین سبب در سال 2015 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . عده ای بر این باورند که هامبورگ دروازه ای به سوی دنیا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که این شهر عضو جامعه هان سیاتیک شد ، روابط تجاری بسیار خوب و موفقی با دنیا برقرار کرد حتی می توان گفت شهر هامبورگ یکی از قطب های تجاری و صنعتی مهم کشور المان است و با تمام این توصیفات می توان گفت این شهر برای گردشگران ارزان نمی باشد هرچند که به نسبت شهر های دیگر اروپایی برای مسافران کم هزینه تر است . این شهر شهری بندری است و هم می توان گفت همانند یک شهر ساحلی است ، در واقع می توان گفت بندر هامبورگ یک بندر تاریخی می باشد . شهر هامبورگ در طول جنگ جهانی دوم خسارات بسیار زیادی را متحمل شد اما باز هم ارزش های تاریخی خود را حفظ کرده است و در حال حاضر این شهر جاذبه های تاریخی کمی دارد و تنها و تنها دارای یک کاخ است . با این اوصاف در مناطق مختلف آن می توان محله های بزرگی را دید که در خود خانه ها و ویلا های گران قیمتی را جای داده اند . در اینجا اطلاعات زیادی برای سفری 2-3 روزه به شهر هامبورگ در اختیار شما قرار می گیرد . بنابراین با ما همراه باشید در معرفی مناطق دیدنی هامبورگ ...

اطلاعات ضروری

شهر هامبورگ با تهران : 2:30+ دقیقه اختلاف ساعت دارد .
زبان رسمی انها المانی است .
جهت رانندگی در این شهر به سمت راست است .
وبگاه رسمی شهر هامبورگ de www.hamburg. می باشد .
فرودگاه آن Air port (hamborg ham )  است .

 

وضعیت آب و هوایی

این شهر بزرگ  که دارای تابستان های گرم و به ندرت مرطوب است به طور کلی مانند بعضی دیگر از شهر های آلمان نیست و هوایی به نسبت معتدل دارد ، مهم ترین دلیل این ویژگی دریا های بالتیک و شمالی این شهر است که هر چند ممکن است گاهی به مدت طولانی هوا ابری باشد و باد بوزد . همان طور که گفته شد زمستان های این شهر مانند بعضی دیگر از شهر های آلمان طولانی و همراه با یخبندان نیست. بنابراین فصلی مناسب را برای بازدید از مناطق دیدنی هامبورگ انتخاب کنید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هامبورگ شهر شلوغ و پر رفت و آمدی است ، برای سفر به این شهر در فاصله بین ماه های مارس تا اکتبر که فصول HIGH SEASON یا فصول گردشگری است هزینه کرایه یک هتل به حد اکثر خود می رسد . البته هامبورگ که یک شهر صنعتی است و کارگران زیادی را در خود جای داده است در ماه های جولای و اگوست که در بین فصول HIGH SEASON قرار دارد به دلیل تعطیلی مدارس و کارگران و ادارات مردم این اقشار اکثرا به سمت جنوب سفر می کنند و شهر کمی خلوت می شود که به همین سبب قیمت هتل ها کاهش میابد . هامبورگ به علت تجاری بودن مملو از کنفرانس ها و همایش هاست و به همین دلیل از هفته ای تا هفته بعد هزینه هتل ها ممکن است از زمین تا آسمان تفاوت پیدا کند . اما در این شهر بزرگ هم همانند بعضی دیگر از شهر های اروپایی قیمت هاستل ها در تمام اوقات سال تقریبا یکسان است.

جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ بندر پی یرز ( Harbor piers )

اگر به دور از شلوغی های کلان شهر ها دلتان پیاده روی همراه با مشاهده دریا و مرغان دریایی که در حال پروازند و صدای دل انگیز در یا را کی خواهد به هیچ وجه این بندر را از دست ندهید. همان طور که به مشاهده این منظره زیبا می پردازید می توانید اغذیه فروشی هایی را ببینید که ماهی های تازه این منطقه را به صورت رول هایی بسیار لذیذ می فروشند . تماشای این بندر زیبا و به یاد ماندنی یکی از بهترین کار هایی است که در شهر هامبورگ می توانید انجام دهید.

تالار شهر هامبورگ

در مرکز هامبورگ با وجود خیابان ها مراکز فراوان خرید و همچنین دریاچه ای زیبا به نام الستر، تالار شهر واقع شده است که یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است و در صورتی که یک روز خود را در این ناحیه بگذرانید بی شک حس دلپذیری خواهید داشت. روبروی این تالار میدانی قرار دارد که می توانید روز خود را همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه و همچنین تماشای برج ساعت و بام سبز با لذت شروع کنید . همچنین می توانید با ورود به سالن تالار و همراه شدن با تور های روزانه از تمامی نقاط جذاب و اتاق های بسیار زیبا و خیره کننده ان دیدن فرمایید .

نکته : این تور های راهنمای روزانه معمولا به زبان المانی برگزار می شوند، اما شما می توانید در صورت تسلط به دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی در خواست تورهایی با یکی از این دو زبان را داشته باشید. زمان برگزاری این تور ها بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشند .

سزمین عجایب مینیاتور

سرزمین عجایب مینیاتور موزه ای در هامبورگ است و وهمانطور که از اسمش پیداست تمام موارد داخل موزه به صورت قالبی کوچک یا مینی هستند از مناظری که در این موزه می بینید می توان به شهر های کوچک مینیاتوری همچون هامبورگ ، لاس وگاس و کوه های آلپ اشاره کرد . با توجه به جذابیت این موزه که بسیار سرگرم کننده است و همه را درونش غرق می کند جالب ترین موزه هامبورگ به شمار می رود و می توان گفت بهترین کار این است که گشت و گذار خود را از این موزه که یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است، شروع کنید .

نکته ها :

*با توجه به جذابیت بالای این موزه که طرفداران بسیاری دارد سف بلیط فروشی اش بسیار شلوغ بوده و اگر مایلید در این صف طولانی منتظر نمانید بهتر است اینترنتی بلیط رزرو کنید .

*زمان اوج شلوغی این موزه در زمان تعطیلات مدارس است که بهتر ایت از طریق سایت از زمان شلوغی این موزه با خبر شوید .

*هزینه بلیط این موزه که یکی از مناطق دیدنی هامبورگ است، متفاوت بوده برای گروه های سنتی مختلف برای مودکان ( 6.5 یورو ) ، برای بزرگسالان ( 13 یورو ) و برای افراد بالای 65 سال ( 11 یورو ) است .

تفرجگاه یون فانشتیک ( Jungfernstieg )

یون فانشتیک یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ ، مناطق دیدنی هامبورگ و خیابانی در سواحل جنوبی دریاچه آلستر است که این خیابان دارای تعداد زیادی فروشگاه ، رستوران و شرکت های ارایه دهنده ی تور قایق گردی است . بهترین شروع برای گشت و گذار در این خیابان که به نوعی لقب قلب هامبورگ را دارد  قدم زدن در اطراف دریاچه آلستر است سپس به هتل های لوکس می رسید و بعد از گذر از آنها مسیرتان به سمت پل کندی باز می شود و در زمانی که بر روی این پل قرار دارید می توانید از منظره های منحصر به فرد پانورامای مرکز شهر هامبورگ لذت ببرید

نکته ها :

*رستوران آلکس در مسیرتان وجود دارد و کنارش کلبه ای واقع شده که دارای بستنی هایی با طعم بی نظیر است حتما از این بستنی ها مزه کنید تا همیشه در یادتان بماند .

گشت و گذار در پارک Planten un Blomen

پارکی در نزدیکی یون فانشتیک وجود دارد به نام Planten un Blomen که یکی از مناطق دیدنی هامبورگ است و در فصل تابستان بسیار زیبا بوده. این دریاچه به عنوان واحه ای شهری که دارای نواحی سرسبز فراوان ، گل ها و درختان بسیار و متنوع و دریاچه ها و باغ های گرمسیری است همینطور در فصول سرد سال بی رونق نبوده و ورزش های مهیجی مانند اسکی روی یخ انجام می دهند . آنقدر در این پارک مخصوصا در فصل تابستان که باغچه های گل روییده اند و چمن ها طراوت خود را دارند آرامش پیدا خواهید کرد که شهر شلوغ 1.7 میلیون نفری هامبورگ را فراموش می کنید .

نکته ها :

*این پارک با وجود فضاهای سبز و درختان که نور خورشید با انعکاسی از بین آن ها نمایان می شود بسیار برای پیک نیک مناسب و لذت بخش بوده و بعد از ظهری به یاد ماندنی را برایتان رقم می زند .

دریاچه ی Aussenalster

این دریاچه که بسیار محیطی مناسب برای شروع یک صبح پر نشاط است در اطرافش ساختمان هایی وجود دارد که طبق استاندارد های موجود نباید خراب شوند بنابراین به غیر از گردشگرانی که برای دیدن این منظره فوق العاده می آیند برای ساکنین این ساختمان ها هم فضای بسیار زیبایی را فراهم آورده . در اطراف این دریاچه که نام دیگرش ( آلستر بیرونی یا خواهر بزرگتر دریاچه ی آلستر ) است مسیری 7 کیلومتری بسیار خوب برای پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن وجود دارد سپس پارک ها و محله ها شروع می شوند که این دریاچه را احاطه کرده اند . بنابراین بازدید از این دریاچه را که یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است، به هیچ عنوان از دست ندهید.

نکته ها :

*با توجه به اینکه این مکان مفرح دریاچه است می توان در آن به ورزش های آبی پرداخت و یا از مناظر لذت برد ورزش هایی مانند کایاک ، کانوی یا قایق بادبانی که می توان اجاره کرد .

*در اطراف دریاچه آلستر جشنواره ای در ماه می توسط افراد ژاپنی مقیم در هامبورگ برگزار می شود این جشن زیبا جشنواره شکوفه های گیلاس است که در آن مردم را میهمان آتش بازی های زیبا و غذاهای لذیذ می کنند .

*جشنی دیگر یک بار در سال در این منطقه برگزار می شود اما با این تفاوت که بر روی دریاچه است درست زمانی که آب دریاچه در فصل زمستان یخ می زند .

رستوران Bullerei

اگر غذاهای آلمانی و مدیترانه ای را می پسندید این رستوران می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد همچنین این رستوران فوق العاده دارای ویژگی های هم زمان فوق العاده ای است همانند زیبایی ساختمانش که مکانی عالی را فراهم آورده ، اتمسفری سرگرم کننده ، منوی فوق العاده که همه پسند نیز است و در نهایت امکان بیرون بری غذا که بسیار برای افرادی که مایل نیستند در این مکان میل بکنند مناسب است . رستوران Bullerei این امکان را می دهد تا افرادی که مایلند میزی از قبل در این فضا رزرو کنند و یا در بیرون از محیط رستوران غذاهای ساندویچی و یا برگری اش را میل کنند .

نکته ها :

*با وجود سرو غذاهای گوشتی اما غذاهایی برای گیاه خواران نیز سرو می کند که بسیار انتخاب خوبی برای افراد گیاه خوار می تواند باشد البته با تمام این اوصاف غذای ویژه این رستوران انواع استیک و گوشت است .

دریاچه ی داخلی آلستر (Binnenalster)

اگر مایل به دیدن این دریاچه زیبا که یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است، هستید، باید از جنوبی ترین نقطه ی این دریاچه راهتان را شروع کرده و در طول یک ساعت دریاپه را ببینید که در طول این زمان از پارک سبز و زیبای کنار دریاچه عبور خواهید کرد و زمانیکه خسته شدید می توانید به سادگی روی نیمکت های پارک بنشینید و از مناظر زیبای دریاچه لذت ببرید . این دریاچه که کوچک ترین و جنوبی ترین بخش دریاچه ی اصلی آلستر است در نزدیکی ایستگاه قطار یون فانشتیک واقع شده که به دلیل مهم بودنش در شهر در واقع هویت شهر هامبورگ محسوب می شود .

نکته ها :

*اگر علاقه مند به تکنولوژی هستید مغازه ی اپل ( اپل استور ) در عرض جنوبی دریاچه واقع شده در خیابان یون فانشتیک قرار دارد که می توانید از آن بازدید کنید درواقع این مغازه پربازدید ترین نقاط مرکز شهر هامبورگ به حساب می آید .

*با وجود توریستی بودن این منطقه رستوران ها و کافه هایی که در این حوالی قرار دارند انتظارات را به طور کامل برآورده نمی کنند و کیفیت خوبی ندارند .

تونل قدیمی البه ( Alter Elbtunnel )

از میان شهر هامبورگ رود خانه ای به نام البه می گذرد که خاکستری که از جسد ادولف هیتلر باقی مانده بود در ان ریختند . در زیر این رودخانه تونلی قدیمی به همان نام البه حفر شده است که حرکت و جابجایی وسأیل نقلیه سبک و همچنین دوچرخه سواران و اتو موبیل ها را از سمتی به سمت دیگر رود خانه امکان پذیر می سازد . از این تونل قدیمی به خوبی محافظت می شود زیرا یک بنای یاد بود به شمار می رود . در دیواره ی این تونل کاشی هایی به کا رفته است که مربوط به دهه ی هفتاد میلادی می باشد ، یعنی زمانی که این تونل ساخته شده است . در صورتی که از این تونل عبور کنید و به طرف دیگر آن بروید با منظره ای بسیار زیبا از تفرجگاه Landungsbrucken روبرو خواهید شد . بی تردید این تونل که یان روزها یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است، ارزش یک بار دیدن را دارد .

ورهوس دیستریکت | Warehouse District ( منطقه انبار )

اگر به دنبال منطقه ای نو و متفاوت هستید این انبار قدیمی را از دست ندهید . اگر در کنار تفرجگاه Landungsbrucken که یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است این در حال قدم زدن هستید و یا می خواهید به این منطقه بروید ، سری هم به منطقه تاریخی انبار و یا Speicherstadt به المانی بزنید . در این منطقه تاریخی شما نظاره گر کانال های باریکی هستید که بر روی آنها ستون هایی چوبی قرار گرفته که ستون های ساختمان هایی قرمز رنگ هستند که توجه را به خود جلب می کنند ، این ساختمان ها انبار هایی تاریخی هستند که در زمان های گذشته قهوه و ادویه جات در انها نگه داری می شده . این ناحیه که به ورهوس دیستریکت مشهور است باز سازی شده و توسعه یافته و حال مکانی برای بازدید گردشگران به حساب می اید .

چند نکته قابل توجه : در صورتی که در سفر خود به شهر هامبورگ قصد تهیه ی سوغاتی دارید و به دنبال مکان مناسبی برای این کار هستید این منطقه مناسب شماست . در اینجا بیش از 250 چای خواهید دید و با این محصولات اشنا می شوید که هر کدام با نام های بومی و محلی مانند "Elbkind" و "Sturmflut" به فروش می رسند .

بازار Alsterarkaden

اگر علاقه به خرید در بازار های قدیمی را دارید بدون شک این بازار برایتان می تواند جالب باشد . Alsterarkaden که در عین داشتن معماری خاص و اجناس قدیمی ، کتاب های عتیقه دارای مغازه های لوکس نیز است در اصل این بازار قدیمی راهرویی سرپوشیده که دارای نقاشی های سقفی تاریخی ، شیشه های رنگ آمیزی شده و ستون های آب نما در هامبورگ است که توجه همگان را به خود جلب می کند زیرا بسیار دارای ارزش هستند . البته این بازار بیشتر از تنها مکانی برای خرید است و می توان آن را یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ دانست.

نکته ها :

* به دلیل نمای زیبایی که این بازار به سمت تالار شهر هامبورگ دارد حتما دوربین نیازتان می شود تا این تصویر بی نظیر را ثبت کنید .

*اگر گشنه شدید و یا نیاز به استراحتی داشتید و مایل بودید چای ، قهوه و یا اسنک و عصرانه ای میل کنید چندین کافه برایتان در طول آبراه وجود دارد که می توانید استفاده کنید .

مرکز خرید پاساژ اروپا (Europa Passage)

خیابانی به نام Monckebergstrasse در شهر هامبورگ وجود دارد که در میان محلیان Mo نامیده می شود و می توانید از خانه های قدیمی زیبایی که در خیابان کنار هم هستند دیدن کنید و لذت ببرید . در اصل این خیابان در شمال تالار شهر واقع شده است این خیابان با وجود محدوده ی وسیعی از برندهای بین المللی که در فروشگاه ها به فروش می رسند ، مجموعه های فروشگاهی و مرکز بسیار بزرگ خرید ( پاساژ اروپا ) تنوع زیادی برای علاقه مندان به خرید دارد .

سیاه چال هامبورگ (موزه)

این سیاه چال یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ و مناطق دیدنی هامبورگ است و در واقع تجربه ی دخمه گردی می تواند بسیار برایتان به یادگار بماند و شما دیگر نگران هزینه ای که پرداخت کردید نیستید . بازیگرانی با استفاده از نمایش ، شما را به سمت آسانسوری زهوار در راهنمایی کرده و کشتی دزدان دریایی که سال 1842 در آتش سوخت و چندین نقطه ی دیگر هدایت می کنند همینطور تورهای راهنمایی برای بازدید شما از موزه ها وجود دارند که شما را از میان دخمه های منطقه ی انبار ( Speicherstadt ) عبور می دهند . همچنین این توانایی را به شما می دهند تا بخش موزه ی تاریخی و خانه های شبح زده را ببینید که باعث می شود با دیدن همه اینها از تاریخ بسیار غنی شهر مطلع شوید .

نکته ها :

* این موزه در تمام طول سال به جز 24 دسامبر باز است .

*اگر مایل به گرفتن تخفیف باشید می توانید بلیط این موزه را اینترنتی خریداری کنید .

*این تورها که فاصله کمی از هم دارند به طور کامل 90 دقیقه زمان می برند پس با حوصله به دیدن این دخمه ها بپردازید .

*این موزه برای کودکان و افرادی که دارای ترس بسیار هستند توصیه نمی شود .

" انواع هزینه ها " هزینه ی هاستل

اگر به دنبال مکانی مقرون به صرفه در سفر خود به شهر هامبورگ هستید ، هاستل ها مکانی مناسب و نسبتا منطقی (نسبت به هتل ) می باشد . در شهر هامبورگ دو روش برای اقامت دارید ، اولی استفاده از خوابگاه های عمومی و دسته جمعی که باید به میزان 12 تا 24 یورو به نسبت کیفیت متحمل هزینه شوید و دومین راه استفاده از خوابگاه ها و اتاق های خصوصی ( حداکثر دو نفر ) با مقدار هزینه 18 تا 38 یورو که می توانید در انها اقامت داشته باشید .

 

هزینه اقامت در هتل

برای اقامت در هتل های المان هزینه ای بیشتر از هاستل ها باید پرداخت کنید که اما نسبت به کیفیت بین المللی که دریافت می کنید چندان زیاد نیست . اگر این هتل ها را نسبت به میزان هزینه به ستاره های هتل ها شرح دهیم به شرح زیر است که :     

5 ستاره   از 170 تا 283 یورو  ( 646000 تومان تا 1075400 تومان )

– 4 ستاره از 70 تا 176 یورو (266000 تومان تا 668800 تومان )

– 3 ستاره از 44 تا 170 یورو ( 167200 تومان تا 464000 تومان )

– 2ستاره از 40 تا 129 یورو ( 152000 تومان تا 490200 تومان )

 _ 1ستاره از 35 تا 70 یورو ( 133000 تومان تا 266000 تومان )

 

متوسط قیمت مواد غذایی

همان طور که در بالا گفتیم شهر هامبورگ شهر مقرون به صرفه ای است ، اگر نمی توانید یا نمی خواهید برای وعده های غذایی خود  خیلی هزینه کنید به راحتی می توانید غذای خود را در اغذیه فروشی هایی که طعم غذایشان خوب است اما هزینه زیادی را برای شما فاکتور نمی کنند صرف کنید . البته ناگفته نماند که اگر می خواهید غذایی تجملاتی را با دست پخت آشپزانی کار کشته و مشهور میل نمایید هم پیدا کردن این دسته رستوران ها کار دشواری به شمار نمی آید . صبحانه : در اغلب هتل های این شهر صبحانه به طور رایگان و یا از زمان کرایه اتاق با شما حساب می شود ، اما اگر می خواهید همراه با گردش به یک اغذیه فروشی رفته و صبحانه خود را صرف کنید یا اگر دیر از خواب بیدار شده اید می توانید با پرداخت هزینه ای در حدود ( 6 یورو معادل با 11.500 تا 23 هزار تومان ) صبحانه خود را میل کنید . نهار : شهر هامبورگ زادگاه غذا هایی همچون همبرگر و نوعی سوسیس است که طعم بسیار خوبی هم دارند ، و البته غذا های شرقی و اسیایی هم در میان مردمان هامبورگ از طرفداران زیادی برخوردار است ، پس شما می توانید با پرداخت میانگین ( 4 تا 7 یورو معادل با 15 تا 26 هزار تومان ) اغذیه ای خوشمزه را طبق میل خود خریداری نمایید . شام : با کمی دقت شما مشاهده می کنید که در این شهر می توان به انواع مختلفی از رستوران ها دسترسی داشت . برای وعده ی شام خود هم مانند صبحانه و ناهار شما می توانید به رستوران ها و یا اغذیه فروشی ها رفته و غذای خود را میل کنید ، این وعده شما به طور میانگین ( 8 تا 14 یورو معادل با 30 تا 53 هزار تومان ) هزینه خواهد داشت . اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید و یا به غذای رستوران ها علاقه ای ندارید نسبت به علاقه خود به غذا های غربی و یا اسیایی به ترتیب در حدود ( 48 و یا 64 یورو معادل با 250 و180 هزار تومان ) باید هزینه کنید . میزان هزینه حساب شده به میزان کالری مورد نیاز یک فرد بالغ و مواد مورد استفاده آن اندازه گیری شده . این اقلام شامل مواردی همچون گوشت قرمز گاو ، تخم مرغ ، چند قرص نان تازه ، برنج سفید ، سینه ی مرغ ( بدون استخوان و پوست کنده ) ،  شیر ( سبک غربی ) ، پنیر سفید ( غربی) ، و میوه و سبزی  جاتی همچون ، سیب درختی ، موز ، پرتقال ، گوجه فرنگی ، پیاز ، سیب زمینی و کاهو می شود . البته اگر نفرات بیشتری همسفر شما هستند ویا به میزان بیشتری نیاز دارید باید بیشتر هزینه کنید .

 

هزینه حمل و نقل عمومی در هامبورگ

بزرگترین شرکت حمل و نقل در شهر هامبورگ و حومه ان شرکت hamborg Verkehrsverbund یا به اختصار  HVV است . فروش بلیط در این این سیستم به صورت ناحیه ای یا منطقه ای است و به صورت ایستگاهی نمی توان از این خدمات استفاده کرد . به راحتی نمی توان از این سایت خریداری کرد و به شما توصیه می شود که بروشور این شرکت را از داخل سایت این شرکت دانلود کنید . میزان مبلغ پرداختی شما برای واحد های مختلف این شرکت به شرح زیر است :

قطار از فرود گاه تا مرکز شهر : هر سه کیلومتر  3یورو ( معادل با 11 هزار تومان )

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر : 22 تا 27 یورو ( معدل با 80 تا 100 هزار تومان )

حمل و نقل و جابجایی درون شهری با استفاده از تاکسی : 10 تا14 یورو ( معادل با 38 الی 53 هزار تومان )

استفاده از اتوبوس و تراموا در جابجایی شهری : 1.50 تا 3 یورو ( معادل 6 تا 11 هزار تومان )

این شرکت کار امد و ایمن و گسترده و به صرفه که تقریبا کل شهر را پوشش می دهد  در سیستم هایی مانند : اتو بوس ، قطار ، تاکسی ، تراموای درون شهری و قایق که در شش بندر گاه لنگر می اندازد فعالیت دارد . و البته خبر خوش این است که افرادی که سنی کمتر از 6 سال دارند نیازی به تهیه بلیط ندارند  و به صورت رایگان از این خدمات استفاده می کنند .

انواع بلیط تک سفره

این نوع بلیط ها که قابل انتقال نیستند و در روز های شنبه و یکشنبه و تعطیلات هم اعتبار دارد  مخصوص زمانی است که یک کار دارید و یا زمانی که می خوا هید در یک مسیر کوتاه سفر کنید مناسب می باشند . این بلیط ها که با نام سینگل و یا تک سفره خوانده می شوند توانایی شارژ دوباره را ندارند و پس از یک دور مصرف اعتبارشان از بین می رود . ارزش این بلیط ها 1.5 تا 2.10 یورو معادل با 6000 تا 7500 تومان می باشد .

بلیط روزانه

اگر برنامه دارید مسافت های طولانی یا چندین جای مختلف از هامبورگ را در یک روز بروید این نوع بلیط در زمانی معین امکان دسترسی نامحدود به سیستم حمل و نقل را به شما می دهد و کار امد ترین نوع بلیط برای شما است .

نکته : نکته مهم این بلیط های تک سفره اعتبار داشتنشان در روزهای شنبه ، یکشنبه و تعطیلات است .

بلیط

بلیط روزانه ی 9 صبح ( 9AM )

بلیط تمام روز

Greater Hamburg Area ( بیشتر نواحی هامبورگ )

6 یورو ( 22 هزار تومان )

7.5 یورو ( 28 هزار تومان )

جزئیات

برای یک فرد بزرگسال و 3 فرد 6 تا 14 سال – معتبر در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 0:00 بامداد تا 6 صبح و 9 صبح تا 6 صبح روز بعد

برای یک بزرگسال و 3 فرد خردسال 6 تا 14 سال – معتبر برای کل روز تا 6 صبح روز بعد

 

بلیط های گروهی

یک عدد از این بلیط در بیشترین حالت برای 5 نفر اعتبار دارد ، پس اگر دسته جمعی به سفر امده اید ، به صرفه ترین انتخاب برای شما به نسبت بلیط یک نفره این نوع بلیط می باشد .

نکته : قابل تأمل در این بلیط ها این است که این بلیط ها هم مانند بلیط های تک سفره در روز های شنبه و یکشنبه و روز های تعطیل اعتبار دارد .

بلیط

بلیط گروهی 9 صبح

Greater Hamburg Area

 

11.20 یورو

 

جزئیات

برای حداکثر 5 نفر با هر گروه سنی  - معتبر در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 0:00 بامداد تا 6 صبح و از 9 صبح تا 6 صبح روز بعد

 

بلیط های هفتگی

این نوع بلیط بهترین و به صرفه ترین انتخاب برای گردشگرانی است که می خواهند یک هفته در این شهر اقامت کرده و با وسایل نقلیه عمومی به بازدید از مناطق گردشگری این شهر بروند . متأسفانه نمی توان این نوع بلیط ها را از گیشه ها و دستگاه های فروش بلیط خریداری نمایید و باید به مراکز خدمات شرکت Hvv  به همراه مدرک عکس دار همانند گذرنامه برای خرید بروید و اما خبر خوب هم این است که می توانید با تلفن هوشمند خود بدون نیاز به عکس و گذر نامه این نوع بلیط ها را از طریق اپلیکیشن هایی مانند ios  و اندروید از 14 روز قبل خریداری نمایید . در صورتی که به دنبال راه دیگری برای خرید این نوع بلیط ها می باشید و یا به محض پیاده شدن از هواپیمای خود به دنبال بلیط هستید می توانید به ترمینال شماره دو فرودگاه و یا ایستگاه مرکزی هامبورگ رفته و تهیه کنید . اهدای گذر نامه و یا عکس به دلیل آن است که این نوع بلیط ها قابل انتقال نیستند .

بلیط

بلیط هفتگی

Greater Hamburg Area

26.90

جزئیات

یک نفره – می توانید زمان شروع اعتبار را خودتان انتخاب کنید و لزومی ندارد حتما اول هفته باشد – معتبر برای 7 روز از زمان فعالسازی

 

هامبورگ کارت

این کارت مانند کارت های الکترو نیکی بوده و این امکان را به شما می دهد که اگر مایل هستید به دیدن جاذبه های زیادی بروید هزینه هایتان را این کارت کم می کند و امکان تخفیف در استفاده از حمل ، نقل عمومی ، استفاده و بازدید رایگان از بسیاری از پدیده های توریستی را به شما می دهد .

بلیط

هامبورگ کارت تک نفره

هامبورگ کارت گروهی

1روزه

9.5 یورو

16.5 یورو

2روزه

18.5 یورو

30.5 یورو

3روزه

24.5 یورو

41.5 یورو

4روزه

32.5 یورو

55.5 یورو

5روزه

40.5 یورو

69.5 یورو

جزئیات

هردو نوع ببلیط در بیشتر مناطق هامبورگ معتبر هستند

 

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر