Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@20:28:53 GMT

اجازه بدهید که طبیعت داروی شما باشد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۳۰۵۱

اجازه بدهید که طبیعت داروی شما باشد

شواهد نشان می دهد که گیاهان به طور گسترده ای ، در مصر، روم و ایران باستان کاربرد دارویی و  غذایی داشته است.  در حقیقت صنعت داروسازی اولیه بر اساس توانایی تجزیه و جداسازی ترکیبات دارویی از گیاهان استوار شده است.  گیاهان عملکرد ترمیمی فوق العاده ای دارند به شرطی که طرز استفاده صحیح از آنها آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به خاطر داشته باشید که تمام گیاهان برای زندگی مفید نیست زیرا دسته گسترده ای از آنها سمی و خطرناک می باشد. در همین راستا ، لیستی از گیاهان خوراکی بدون خطر و حتی دارویی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. بدلیل اینکه گیاهان حاوی ترکیبات فعال می باشند باید مراقب تداخل عملکردی آنها با داروهای تجویزی دیگر باشیم.

ساده ترین روش استفاده از گیاهان درست کردن چای می باشد. گیاهان از این دست به دلیل تاثیر مثبت و متعادل ،هر روز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال بابونه گیاهی است که می توان مثل چای استفاده نمود. این گیاه تقویت کننده اعصاب ، محرک خواب، اشتها می باشد و به سیستم گوارش یاری می رساند. همچنین در تسکین سردرد ، گرفتگی ماهیچه ای و به طور کلی درد مفید است.

همچنین به عنوان ضماد و مسکن پوست استفاده می شود. به منظور درست کردن چای بابونه ، یک تا سه قاشق چای خوری گیاه بابونه را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید. ابتداآب را در کتری به جوش آورید(توجه داشته باشید که از کتری آلومینیومی برای به جوش آوردن آب استفاده نکنید زیرا واکنش سمی به همراه خواهد داشت.) سپس آب جوشیده را داخل پارچ ریخته و اجازه دهید که به مدت 5 دقیقه و نه بیشتر گیاه بابونه در آن دم بکشد. اگر بیش تراز این زمان طول بکشد چای تلخ خواهد شد.

چای گیاهان بهترین روش برای استفاده از خاصیت دارویی آنها جهت ارتقا سلامت می باشد. تاریخچه نوشیدن چای به 2237 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. زمانی که به طور ناگهانی با افتادن برگ چای در فنجان آب جوش امپراطور دوم چین ، چای را کشف نمود. هم اکنون چای به طور گسترده ای کاربرد دارد. شاید بهترین روش استفاده از این معجون در لحظات پر تنش زندگی باشد که با نوشیدن جرعه جرعه آن ، استرس را از تن خود بزدایید.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، با شروع بهار، لرستان رنگ و بو و حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. بهار تنها نوید رویش و رقص برگ بر شاخه زندگی نیست، آغازی دوباره در دفتر روزگار و کارنامه گردش فصل هاست.
گیاهان با آمدن بهار سر از خاک بیرون می‌آورند تا دست‌چین شوند، گیاهان کوهی و خوراکی که سفره مردمان این دیار را رنگین می‌کند
لرستان یکی از استان‌های زاگرس نشین است که در کنار دیگر استان‌های همجوار خود با بهره مندی از طبیعتی چهار فصل و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد از تنوع زیستی بالایی برخوردار و به همین دلیل از گونه‌های گیاهی متنوعی بهره‌مند است به نحوی که یکهزار و ۷۵۰ گونه گیاهی، اهمیت تنوع زیستی این استان را نشان می‌دهد و این در حالی است که ۳۰۰ نوع از این گیاهان خاصیت غذایی و دارویی دارند.
اکنون که بهار زیبا جلوه دلگشای جذابیت و نعمت‌های خود را بر روی مردم این دیار گشوده و سراسر زیبایی و طراوات را در میان دشت‌ها و کوه‌های این سرزمین پراکنده است تنوع و خواص گیاهان خوراکی و دارویی نیز زبانزد است تا حدی که برخی گونه‌های گیاهی که در رشته کوه‌های این استان رشد می‌کنند از نمونه‌های نادر کشور به شمار می‌روند و مهمترین گیاهان دارویی خودرو در سطح استان شامل کتیرا، موسیر، شیرین‌بیان، آویشن، بابونه، رازیانه، گل گاوزبان، ریواس، کنگر، بومادران، خاکشیر، نسترن‌های وحشی، مریم گلی و گیاهان بهاری شامل کنگر، پاقزان، ریواس، شنگ، انشک، زرشک و قارچ کوهی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲