Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشستی با حضور فعالان بخش خصوصی و مدیران برخی دستگاه ها‌ی اجرایی مشکلات پیش روی توسعه‌ی عمرانی و اقتصادی استان بررسی شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان و فعال بخش خصوصی هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلاتی مانند کسری بودجه، عدم ابلاغ به موقع اعتبارات و تعهدات مانده از سال‌های گذشته پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: فضای کسب و کار متاثر از تلاش بخش عمرانی است که در صورت تزریق به موقع و عادلانه‌ی اعتبارات، این بخش برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه حضوری فعال‌تر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبار کیانی با بیان اینکه شائبه‌ی دخالت برخی افراد صاحب نفوذ و جریان‌های سیاسی برای واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران خاص وجود دارد افزود: توزیع عادلانه منابع و اعتبارات و رعایت قانون در فرایند واگذاری مناقصات این شا ئبه‌ها را خنثی می‌کند.
وی مشکلات بیمه ای، تامین اجتماعی، کار اضافه‌ی خارج از قرارداد‌ها توسط پیمانکاران، تغییرات ناخواسته در طرح ها، وجود معارضات اجتماعی و متحمل شدن هزینه‌های اضافی را از مشکلات پیمانکاران این بخش ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر به تامین مطالبات آن‌ها شد.
وی همچنین به راکد شدن برخی واحد‌های تولیدی قدیمی‌تر اشاره کرد و ادامه داد: وجود رانت‌های مختلف در عرصه‌ی رقابت و بی مهری به این واحد‌ها این بنگاه‌های تولیدی را ناتوان کرده است.
خوبانی دیگر نماینده‌ی بخش خصوصی هم اعمال سلیقه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و افراد صاحب نفوذ در برگزاری مناقصات را تایید کرد و گفت: ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای چگونگی واگذاری طرح به پیمانکاران برای همه آشکار است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز گزارشی از جایگاه استان در شاخص‌های مختلف ارائه کرد و گفت: این شاخص‌ها بعد از گذشت ۴ سال بالاخره بهبود یافته است.

کشاورز افزود: به طور مثال تورم در استان در سال ۱۳۹۲ حدود ۳۸ درصد بوده که با تدابیر اقتصادی این میزان پارسال به کمتر از ۱۳ درصد کاهش یافته است.
وی به کاهش نرخ رشد بیکاری هم اشاره کرد و گفت: در مدت مشابه، بیکاری در کهگیلویه وبویر احمد از ۱۵ و نیم درصد به ۱۱ و چهار درصد کاهش یافته است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: اعتبارات با نظر شورای برنامه ریزی براساس اکثریت آراء و رعایت همه‌ی الزامات قانونی توزیع می‌شود.
علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی هم ارزش طرح‌های واگذار شده در این حوزه را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالبات پیمانکاران با در نظر گرفتن اولویت‌ها از طریق اسناد خزانه و یا از محل اعتبارات ملی پرداخت می‌شود.
مدیر دفتر فنی استاداری نیز از آنچه که طولانی شدن فرآیند اجرا‌ی پروژه‌ها می‌نامید گلایه کرد و گفت: دیده شده مطالعه‌ی طرحی کمتر از یک ماه انجام می‌شود، اما اجرای همان طرح سال‌ها بطول می‌انجامد.
کاظمی با بیان اینکه مناقصات شفاف برگزار نمی‌شود افزود: ما مجریان هم در فرآیند اجرا خوب عمل نکرده ایم.
دبیر هیات رسیدگی به قانون برگزاری مناقصات با بیان اینکه در این خصوص نتوانستیم به رسالت خود عمل کنیم دست اندر کاران را به رعایت انصاف، توجه به قانون و داشتن وجدان کاری در واگذاری‌ها و نظارت‌ها دعوت کرد.
کاظمی ریزش سازه‌ای در شهر یاسوج و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر و فوت یک کارگر را از مصادیق بی اعتنایی به وجدان کاری در فرایند نظارت بر طرح‌ها دانست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آیت الله رمضانی: علمای مسلمان باید صلح عادلانه را در جهان اسلام تبیین کنند
  • دندان‌ها را چه موقع مسواک بزنیم؟
  • حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • اوجی: معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم؛ از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم
  • با سهل انگاری مدیران برخورد می‌شود
  • نتیجه تساوی عادلانه بود/ بازیکنان تیم ما در نیمه‌های دوم انگیزه زیادی دارند
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد