Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@02:29:54 GMT

کتابخانه عمومی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۳۳۷۱

کتابخانه عمومی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: کتابخانه عمومی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, نعمت دیلم, ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: کتابخانه عمومی یک نهاد غیردولتی است که تنها درآمد آن از طریق نیم درصد شهرداری‌ها و عضویت است و باید دیگر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی گلستان افزود: از سال 83 تا 92 دیونی از شهرداری‌ها استان و گنبدکاووس به کتابخانه عمومی باقیمانده که می‌توان با رایزنی‌ها, کمک‌هایی در زمینه فضای کتابخانه داشته باشیم.

دیلم تصریح کرد: اولویت نخست کتابخانه‌های عمومی کشور, در فضای فیزیکی, استحکام بناست و باید ساختمان‌هایی که از طریق ادارات و نهادها به کتابخانه عمومی واگذار می‌شود, حداقل 10 تا 15 ساله باشد که از لحاظ تجهیز و زیباسازی مناسب باشد.

کارشناس مشارکت‌های عمومی, اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان خک در این جلسه اظهار داشت: گنبدکاووس با جمعیت 160 هزار نفری شهری, نیاز به حداقل 6 کتابخانه عمومی استاندارد به وسعت 2 هزارو 200 متر مربعی دارد.

عباسعلی مهاجر افزود: برای هر 25 هزار نفر جمعیت, یک کتابخانه به مساحت 2 هزارو 200 متر مربع و به صورت استاندارد, نیاز است و متاسفانه گنبدکاووس حتی یک باب کتابخانه با این شرایط ندارد.

کارشناس مشارکت‌های مردمی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان تصریح کرد: 5 کتابخانه عمومی روستایی, در کلاله, نگین‌شهر, اینچه‌برون, کردکوی و نوده خاندوز در ایام دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

پرداخت 280 میلیون ریال به نهاد کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس

معاون شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس از محل شهرداری, در 3 ماهه نخست جاری, 48 میلیون تومان است که تاکنون 28 میلیون تومان آن پرداخت شد.

هوشنگ ابراهیم بیگی اظهار داشت: بقیه نیم درصد شهرداری تا هفته آینده پرداخت می‌شود و به نظر می‌رسد که از سال‌های گذشته, شهرداری دیونی نداشته باشد.

معاون شهردار گنبدکاووس افزود: در بوستان خانواده حدود 5 میلیارد تومان ساختمانی برای مجتمع فرهنگی هزینه شده و نیمه‌کاره است و اگر کتابخانه بخواهد در آن ساختمان مکانی داشته باشد باید از نظر مالی مشارکت کند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در مهرماه سال جاری در محل دفتر امام جمعه برای تعیین تکلیف کتابخانه‌های تعطیل شده, تشکیل شد.

زهرا نقی‌نسب افزود: در آن جلسه قرار شد کارگروه تشکیل و فضاهای مناسب در شهرستان مورد بازدید و کارشناسی قرار گیرد که این کار صورت گرفت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: طبقه همکف ساختمان سابق فرمانداری نسبت به دیگر ساختمان‌های مورد بازدید که قدیمی بوده و از استحکام بنا لازم برخوردار نبودند, مناسب بود و در یکی, دو ماه آینده, کانون شهید رجایی به ساختمان جدید خود منتقل می‌شود.

نقی نسب تاکید کرد: پس از تخلیه, نهاد کتابخانه عمومی اقدام به زیباسازی و مرمت کرده و مستقر خواهد شد و از طرف کتابخانه‌های عمومی کشور نیز, مجوز اجاره یک محل برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی داده شد.

وی گفت: در مناطقی مانند سرابی, شریعتی, وحدت, امام خمینی شمالی, کتابخانه‌ای وجود ندارد و اگر فضای مناسبی با اولویت همکف وجود داشته باشد, آمادگی راه‌اندازی کتابخانه داریم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روابط عمومی راه آهن اعلام کرد نقل قول ذکر شده از مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پیامک ارسالی به همکاران خدماتی این شرکت، کذب بوده و بصورت خودسرانه ارسال شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی راه آهن در روز برگزاری جلسه، تذکرات لازم به افراد خاطی هم بصورت شفاهی و هم مکتوب داده شده است.

شایان ذکر است پیش از این پیامک دعوت به جلسه با مدیرعامل شرکت راه آهن خطاب به کارکنان خدماتی این شرکت منتشر شده بود که محتوای آن، تهدید به برخورد جدی با افرادی بود که ممکن است در این جلسه حاضر نشوند.

 

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس