Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه در زمینه های مختلف گفت: با همکاری گروه خودروسازی سایپا نخستین مرکز تحقیقات تخصصی سیستم ترمز کشور در این دانشگاه راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، آرش رنجبران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود یکسال از فعالیت این مرکز می گذرد، افزود: ماهیت قطعه ترمز بسیار پیچیده است و این دانشگاه به محلی برای تحقیقات پیشرفته در زمینه ترمز تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های صنعتی سهند، ارومیه و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با این مرکز تحقیقاتی در ارتباط هستند.
رنجبران همچنین از راه اندازی آزمایشگاه تخصصی ترمز ABS در دهه فجر امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فناوری تولید این ترمز در کشور وجود ندارد و سالانه یکهزار میلیارد تومان هزینه صرف خرید آن می شود این آزمایشگاه دریچه ورود به این بازار یکهزار میلیارد تومانی خواهد بود.
وی اظهار کرد: کمبود آب یکی از موضوعات جدی زیست محیطی کشور است و دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در زمینه آب شیرین کن خورشیدی ورود پیدا کرده بطوری که در سال جاری توانست رتبه نخست کنفرانس انجمن مهندسی مکانیک ایران را از آن خود کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به کسب مقام سومی مسابقات جهانی ربوکاپ در دو سال متولی توسط تیم رباتیک این دانشگاه، گفت: این دانشگاه به عنوان نماینده جامعه دانشگاهی ایران در این مسابقات حضور داشت و توانست در پیچیده ترین بخش مسابقات مربوط به ربات های انسان نمای بزرگسال در سال های 2016 و 2017 موفق به کسب مقام نخست شود.
وی با بیان اینکه پژوهش زمانی ارزشمند است که بتواند موجب پیشرفت، توسعه و رفاه جامعه شود، ادامه داد: این دانشگاه برای ساخت ربات صنعتی با گروه خودروسازی سایپا قرار داد منعقد کرده است.
رنجبران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واجد ایلخچی یکی از دانشگاه های پیشرفته در مباحث علمی و پژوهشی استان است که توانسته است ارتباط خوبی با صنعت ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در 30 کیلومتری جنوب تبریز سه هزار دانشجو در 88 رشته در مقاطع مختلف مشعول به تحصیل هستند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) سمنان در گفتگو با خبرنگاران از تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

وی بیان کرد: نخستین دوقلو‌های استان سمنان توسط  الهام صفاریه جراح و متخصص زنان و زایمان با فلوشیپ انکولوژی زنان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،  علی‌اکبر همتی پزشک متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • علل ایجاد صدا‌های رایج لنت ترمز و نحوه رفع آن‌ها
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار