Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه.
در اولین روز‌های بعد از زلزله برای مردمی که دار و ندارشان زیر آوارمانده بود دریافت پیامک‌های بانکی و تاکید بر لزوم پرداخت اقساط، نمکی بر زخم‌های بی شمارشان بود. این پیامک‌های نابهنگام صدای هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه را هم درآورد طوری که به بانک‌ها هشدار داد در این روز‌های بی خانمانی دل مردم اسیب دیده را بیشتر نلرزانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این هشدار بازوند در اخرین روز‌های آبان ماه ماه که با سفر، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی به کرمانشاه و اظهارات نمایندگان کرمانشاه در خانه ملت همر اه شد، زمزمه مهلت دادن به زلزله زدگان برای پرداخت اقساط بانکی لحنی جدی تری گرفت؛ و سرانجام انتشار خبر موافقت هیات دولت با مهلت دوساله برای باز پرداخت وام‌های بانکی زلزله زدگان کرمانشاه در اواسط اذرماه، اسیب دیدگان بی خانمان را به همکاری بانک‌ها امیدوارکرد.
در نشست استاندار کرمانشاه با مدیران عامل بانک‌های استان در ۲۶ اذرماه، قرار شد همه بانک‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی و پست بانک‌ها تا پایان اذرماه فهرست اشخاصی که در شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو، اسلام‌آباد غرب، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و ۲ بخش ماهیدشت و کوزران (از توابع شهرستان کرمانشاه) تا پیش از ۲۱ آبان و زمان وقوع زلزله، وام بانکی دریافت کرده اند، تهیه و به مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.
مدیریت بحران استانداری هم موظف شد تا پس از بررسی پرونده بدهکاران بانکی، نتایح را برای امهال ۲ ساله پرداخت اقساط، به بانک‌های استان معرفی کند.
اینکه 'آیا همه ساکنان شهرستان‌های اعلام شده و همه وام‌ها شامل این مصوبه می‌شوند؟ ' مهمترین سوالی بود که ساکنان مناطق زلزله زده استان بی صبرانه منتظر جوابش بودند.
محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارشنبه ۲۷ دی ماه در گفتگویی تلفنی با بخش خبری شبکه زاگرس کرمانشاه گفت: دولت با پرداخت ۱۰ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها برای بدهکاران بانکی ۹ شهرستان اعلام شده در مصوبه استانی اذرماه، ۲ سال مهلت بانکی درنظر گرفته است.
محمودیان با اشاره به اینکه همه بانک‌های دولتی و غیردولتی، موسسات اعتباری و پست بانک‌ها دراین دستور العمل جای دارند، افزود: برخی بانک‌ها فهرست بدهکاران خود را به استانداری ارسال کرده اند و برخی دیگر هم جا مانده اند!
آن گونه که محمودیان گفته مهلت ۲ ساله برای بازپرداخت وام‌های بانکی در مناطق زلزله زده به ویژه در شهرستان کرمانشاه شامل وام‌های بازرگانی کلان نمی‌شود، مگر اینکه بر اساس نظر کارشناسی، آسیب دیده شناخته شوند.
این درحالی است که نمایندگان استان در مجلس و بسیاری از فعالان اقتصادی خواستار اجرای بدون شرط مصوبه امهال تسهیلات بانکی درهمه نقاط استان شده اند.
مشکلات بسیار اقتصادی در استان و قرار گرفتن در رتبه آخر اشتغال و کسب و کار، از دلایلی است که آنان برای برخورداری همه مردم استان ازا ین مهلت ۲ ساله بازپرداخت وام برای رونق دراستان برشمرده اند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه یکم بهمن ماه درنشست علنی خود به پیشنهاد عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه طرح قانون دو فوریتی استفساریه چگونگی بازپرداخت وام درمناطق زلزله زده را با اکثریت حاضر در جلسه تصویب کردند.
دراین طرح دوفوریتی به خوبی روشن شده مهلت دو ساله باز پرداخت وام به معنای تمدید زمان باز پرداخت وام پیشین است و ساکنان مناطق زلزله زده دیگر برای دریافت وام جدید، افتتاح حساب و گرفتن دسته چک محدودیت نخواهند داشت.
عبدالرضا مصری می‌گوید درصورت تایید این طرح در شورای نگهبان، مشکلات ومحدویت‌های موجود برای بدهکاران مناطق زلزله زده برطرف خواهد شد.
بدهکاران بانکی درمناطق زلزله زده حالا منتظرند تا ببینند امهال دو ساله وام‌های بانکی پس از ماه‌ها سرگردانی بر برسردوراهی پرپیچ و خم محا ل. وممکن درنهایت به منزل مقصود خواهد رسید؟
و آیا بانک‌ها برای دادن این مهلت دوساله باز هم وقت کشی خواهند کرد و یا با ضرباهنگ تندتری مردم را برای ساختن دوباره شهر و روستایشان یاری خواهند داد؟
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه حدود ۶۲۰ کشته وبییش از ۱۲ هزار مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی هم آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار: آمنه فرهادی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بانک سینا، علی ابدالی به عنوان سرپرست جدید بانک سینا منصوب شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال 78 در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و ‌توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از50 مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها