Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه و بويراحمد تاکيد کرد: ذي‌حسابان و مسئولان مالي سازمان‌ها و نهادهاي مختلف اجرايي و شرکت‌هاي عمومي غيردولتي با نظارت دقيق، مسئولانه و متعهدانه جلوي برگزاري مناقصه‌هاي غيرقانوني در طرح‌هاي عمراني را بگيرند.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز يکشنبه در نشست با ذي حسابان دستگاه‌هاي مختلف کهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: حوزه عمراني و دفتر فني استانداري نيز موظف هستند با دقت و ظرافت نسبت به شفاف سازي و قانونمند شدن مناقصه‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: برگزاري مناقصه، تخصيص منابع و بودجه‌هاي دولتي و بيت‌المال حق‌الناس هستند و بدون شک بايد در اين راستا نهايت دقت و حساسيت اعمال شود.
احمدي ادامه داد: تقسيم منابع بودجه‌اي و مالي بايد با نظارت و حضور اعضاي اصلي کميته تخصيص در استان باشد که حوزه اقتصاد و دارايي يکي از اعضاي اصلي و مهم در اين راستاست.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد افزود: البته در حوزه حسابرسي‌هاي مالي و بودجه‌اي يکي از شرايط و پيش نيازهاي اوليه براي مديران و ذي حسابان اشرافيت و تسلط بر قوانين و مقررات مالي و دستورالعمل‌هاي اجرايي بودجه‌اي است.
احمدي با تاکيد بر اينکه ذي حسابان به جاي مچ گيري، ريل گذار و بستر ساز باشند، گفت: آنها بايد مديران اجرايي را در رسيدن به راه حل‌هاي قانوني براي هزينه کرد درست و صحيح منابع ياري دهند.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: يکي از وظايف اساسي ذي حسابان حفاظت از منابع و بيت المال و شفاف سازي در تقسيم منابع بودجه‌اي است.
برخي ذي حسابان نيز در اين نشست به بيان برخي از مهمترين چالش‌ها و مشکلات فرا روي خود در دستگاه‌هاي مختلف پرداختند.
برگزاري مناقصه‌ها و صورت حساب‌هاي ساختگي و حتي غيرقانوني به ويژه در ايام پايان سال مالي براي برگشت نخوردن اعتبارات، برداشت و مسدود کردن حساب‌هاي مالي دستگاه‌ها توسط تأمين اجتماعي براي وصول مطالبات در حوزه راه و شهرسازي، شفاف نبودن مناقصات طرح‌هاي عمراني و اشراف نداشتن و سهل انگاري برخي دستگاه‌ها در زمينه وصول اعتبارات اسناد خزانه از مهمترين مشکلات و چالش‌هاي مطرح شده توسط ذي حسابان در اين نشست بود.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار: موسوي
3016/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟