Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز جزئیات بودجه ۲۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای سال ۹۷ را تشریح کرد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ایرج شهین‌باهر عصر امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز، مبلغ لایحه بودجه سال 97 شهرداری تبریز را 2630 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با محاسبه کمک‌های مرکز به سازمان‌ها و مناطق شهرداری، رقم بودجه به 3146 میلیارد تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز گفت: بودجه شهرداری‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها در شهرداری مناطق و مرکز، 2263 میلیارد تومان است که سهم شرکت‌ها و سازمان‌ها 883 میلیارد تومان است و کمک شهرداری مرکز به سازمان‌ها 516 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جزئیات درآمدها و هزینه‌های سازمان‌ها ابراز کرد: بودجه شرکت واحد اتوبوس‌رانی با جمع درآمد سازمان برابر 30 میلیارد تومان است که 44 میلیارد تومان به‌عنوان کمک شهرداری و 16 میلیارد برای بحث‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که جمعاً 90 میلیارد است.

شهین باهر، بودجه سازمان آتش‌نشانی را با جمع درآمد سازمان، برابر مبلغ 6 میلیارد تومان دانست و افزود: 48 میلیارد تومان به‌عنوان کمک شهرداری پرداخت خواهد شد که جمعاً به 54 میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: بودجه سازمان آرامستان‌ها هم بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد 21 میلیارد تومان است.

ایرج شهین‌باهر ادامه داد: بودجه آمار و فن‌آوری، 7 میلیارد تومان بدون کمک شهرداری است، بودجه سازمان پارک‌ها بدون کمک شهرداری با جمع درآمد خود مبلغ 30 میلیارد تومان است که پارک طبیعت و عون بن علی 13 میلیارد درآمد دارد که 12 میلیارد تومان هم به‌عنوان کمک عمرانی، بودجه آن جمعاً 25 میلیارد تومان می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بودجه شرکت پایانه بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 19 میلیارد تومان است  و بودجه شرکت تاکسیرانی بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 5/8 میلیارد تومان است گفت: بودجه قطار شهری با داشتن، 2 میلیارد تومان درآمد، با احتساب 27 میلیارد تومان کمک شهرداری جمعاً به 29 میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در بحث بهره‌برداری قطار شهری، درآمد آن پاسخ گوی هزینه‌ها نیست، لذا شهرداری تا زمان به راه افتادن خطوط و جریان یافتن درآمدزایی مجبور به کمک است.

ایرج شهین‌باهر در ادامه گفت: بودجه سازمان ترافیک شهری بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 8 میلیارد تومان است، بودجه شرکت توسعه عمران بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 57 میلیارد تومان است، بودجه شرکت خدمات موتوری شهرداری  بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 16 میلیارد تومان است و بودجه زیباسازی بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 15 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان عمران  بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد خود برابربا 40 میلیارد تومان است، بودجه سازمان فرهنگی، 10 میلیارد تومان است اضافه کرد: بودجه مدیریت بار بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 4 میلیارد تومان است، بودجه مدیریت پسماند بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 28 میلیارد تومان است، بودجه میادین بدون کمک شهرداری و با جمع درآمد، 10.3 میلیارد تومان است.

شهردار تبریز گفت: بودجه ورزشی، 22 میلیارد تومان است که، 16 میلیارد تومان کمک شهرداری و جمع درآمد خود، 6 میلیارد تومان است که جمعا، 2630 میلیارد تومان بودجه شهرداری تبریز در سال 1397 می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به احداث 20 میدان فوتبال و پارک محله ای در سال 1397 گفت: سعیمان بر این است که امسال بیشترین بار را به ورزش همگانی اختصاص دهیم.

ایم مقام عالی شهری تبریز تصریح کرد: برای ورزش نوجوانان و مواقع بحران 20 زمین فوتبال در نظر گرفته ایم و همینطور 20 پارک محله ای نیز در نظر گرفته ایم که کارکرد فعلی آن برای تفریح و کارکرد دوم آن نیز فضای خدمات زمان بحران باشد.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به در اولویت قرار داشتن تکمیل پروژه مسیر گشایی‌های نیمه تمام ابراز کرد: مسیرگشایی‌ها با اولویت اتمام طرح‌های نیمه تمام انجام می‌شود و تمامی مسیر‌هایی که کارهای آن انجام شده است و بیش از 70 درصد پیشرفت داشته اند در اولویت قرار دارند، لذا بودجه ای بالغ بر 284 میلیارد تومان اختصاص یافته است که 8 درصد نسبت به سال 1396 افزایش دارد.

وی از احداث تراموا به طول 4 کیلومتر در مسیر میدان قونقا تا میدان راه آهن خبر داد و تصریح کرد: ایجاد تراموا از میدان قونقا به میدان راه آهن به دلیل اینکه خط یک مترو در میدان قونقا مسیر خود را به طرف میدان لاله تغییر می‌دهد، احداث می‌شود.

شهردار تبریز در ادامه، با ارایه گزارشی در خصوص عملکرد 9 ماهه شهرداری تبریز در سال 1396 ابراز کرد: مبلغ 1579 میلیارد تومان مصوب برای شهرداری‌های مناطق و مرکز بوده است که وصول شده است که 629 میلیارد تومان به صورت نقدی و مبلغ 370 میلیارد تومان به صورت غیر نقدی بود.

وی خاطر نشان کرد: حدود 900 میلیارد تومان وصولی داشته ایم که جمعا 70 درصد به صورت نقدی و 30 درصد به صورت غیر نقدی بوده و درصد تحقق بودجه 57 درصد است.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به بحث هزینه‌ها گفت: بودجه مصوب دوره در امور جاری برابر با 659 میلیارد تومان است که عملکردمان 523 میلیارد و درصد تحقق برابر 79 درصد است.

وی گفت: در بحث عمرانی، 919 میلیارد تومان مصوب دوره است که عملکرد ما 219 میلیارد تومان و درصد تحقق برابر 24 درصد است که متاسفانه در بحث عمرانی از درصد پایینی برخوردار است.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران

متقاضیان خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران این روز‌ها باید به‌طور متوسط، حداقل بودجه کل حدود ۵ میلیارد تومانی در اختیار داشته باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده از بازار معاملات مسکن منطقه ۵ شهر تهران که پرتقاضاترین و پُر معامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شود یک متقاضی خرید مسکن در این منطقه برای خرید یک واحد معمولی، میانسال و با امکانات متعارف دست کم نیاز به تامین بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع (به طور متوسط) دارد؛ بنابراین حداقل بهای خرید یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در این منطقه به طور متوسط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بدیهی است در برخی از محله‌های ارزان‌تر این منطقه با کف بودجه ۹۰ میلیون تومانی و در محله‌های مرغوب‌تر با کف بودجه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع، امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مسکن وجود دارد. نکته مهم در رابطه با بازار مسکن این منطقه فاصله نه چندان محسوس بین بهای پیشنهادی آپارتمان در محله‌های متوسط و محله‌های مرغوب‌تر است. فاصله‌ای که سال‌های قبل بیش از میزان فعلی بود، اما هم اکنون به یک دلیل مهم یعنی رکود خرید آپارتمان، کاهش یافته است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع آپارتمان در منطقه ۵ تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است