Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - مدیر آبفا شادگان گفت: تصفیه خانه آب شرب شادگان به دلیل آلودگی نفتی رودخانه کارون از مدار خارج شد و تا اطمینان از سلامت آب برداشتی از کارون ، از تزریق آب از منبع این رودخانه به تصفیه خانه آب شادگان خودداری می کنیم.

نبیل یوسفیان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وجود برخی آلاینده های نفتی در 25 کیلومتری بالادست تاسیسات آب دارخوین در رودخانه کارون، در چند روز گذشته باعث شد تا برداشت آب از این رودخانه را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:با هماهنگی انجام شده با شرکت نفت قرار است در روستای دریسیه محل تجمع آلاینده های نفتی در رودخانه کارون ، دستگاه های مکش اقدام به پاکسازی رودخانه کنند.
یوسفیان با تقاضا از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب تا برطرف شدن مشکل در رودخانه کارون گفت: بخشی از آب مورد نیاز مردم را از طرح آبرسانی آب غدیر تامین می کنیم.
مدیر آبفای شادگان نیاز آب روزانه شهرستان شادگان را به طور متوسط 27 هزار متر مکعب اعلام و اظهار کرد: هم اکنون 12 هزار متر مکعب از طرح آبرسانی غدیر به شادگان تحویل می شود.
یوسفیان گفت:بر اساس تعهد انجام شده قرار بر این بود که 50درصد آب شرب شهرستان شادگان از طرح غدیر تامین شود که اکنون فقط 20درصد آن در اختیار آبفا شادگان قرار می گیرد.
آب شرب شهروندان شادگان از ایستگاه پمپاژ دارخوین به شهرهای دارخوین، شادگان و بیش از 220 روستا ، با ظرفیت سه هزار و 900 متر مکعب در ساعت تامین می شود.
شادگان در جنوب خوزستان واقع است.
3015/7165/ 6002
خبرنگار: عدنان جواهری** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!

فرارو- یکی از پژوهشگران دار الافتاء مصر و مدیر فتوای مکتوب فتوایی صادر کرد گفت: شخصی که خودروی خود را تعمیر نکند و منجر به خروج دود و آلودگی و آسیب به محیط زیست شود، از نظر شرعی گناهکار محسوب می‌شود.

به گزارش فرارو، دکتر محمد وسام در یکی از قسمت‌های برنامه «با مردم» که از شبکه ماهواره‌ای «الناس» پخش شد، تاکید کرد: دود و آلودگی خارج شده از اگزوز خودرو‌ها به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

این پژوهشگر دار الافتاء مصر توضیح داد که این وظیفه هر فردی است که از آسیب رساندن به دیگران خودداری کند و به حقوق مردم احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: از خودرو به گونه‌ای استفاده نشود که به دیگران آسیب برساند، چه با انتشار اگزوز‌های آلاینده یا رفتار غیر مسئولانه.

دکتر محمد وسام افزود: دود و آلودگی خارج شده از اگزوز خودرو‌ها بر سیستم تنفسی افراد تأثیر منفی می‌گذارد و به همین دلیل مضر تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: هرکس عمدا این کار را انجام دهد از نظر شرعی گناهکار محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی