Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-پنجمین جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ظهر امروز به ریاست وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه در سخنانی گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت و امکانات استانهای عضو این شورا در جهت توسعه استان با رویکرد امنیتی استفاده کنیم همچنین اولویت این استانها باید مشخص شود تا سرمایه گذاری حول این اولویت ها انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: مسائل مورد بحث و مصوبات این شورا باید در شوراهای برنامه ریزی استانها پیگیری و برنامه های مورد نظر جهت عملی شدن آنها مشخص شود.

وزیر کشور تعیین اولویت ها، جامع دیدن مسائل و موضوعات و بالابردن سرعت تصمیم گیری و اقدام را 3 ویژگی مهم برجسته شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ذکر کرد.

رحمانی فضلی از کمیته های این شورا به خصوص کمیته اقتصادی خواست پیگیری های جدی تری را در دوره جدید داشته باشند.

وی تهیه سند جامع توسعه استانهای عضو این شوراها را ضروری توصیف کرد و اظهارداشت: نباید برای توسعه استانها منتظر و یا تنها متکی به ردیف های بودجه دولتی باشیم بلکه باید از ظرفیت ممتاز هر استان و سرمایه سرمایه گذاران بومی هر استان جهت توسعه هکه جانبه بهره برد.

وزیر کشور از استانداران خواست از اجرای برنامه های اقتصادی که در سایر استانها عملیاتی شده و موفق بودند با توجه به ویژگی هر استان الگو برداری کنند و افزود: باید راه سرمایه گذاری را تسهیل و سرعت ببخشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن طرح های اقتصادی و اشتغال زا به بهره برداری برسند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم با پیش بینی مشوق هایی باید در امر سرمایه گذاری باید ترغیب و تشویق شوند، گفت: در اجرای برنامه خود حضور مردم و بخش خصوص را دراولویت قرار دهید و این کار تنها در حوزه اقتصادی خلاصه نمی شود و باید مردم را در مسائل اجتماعی و فرهنگی هم پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به ساماندهی کولبری در استانهای هدف گفت: طرح ساماندهی کولبری با مشورت دستگاه های مرتبط در دولت تهیه و تصویب شد که بر اساس این طرح هر فردی با فعالیت در قالب این طرح می تواند درآمد مکفی داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: با اجرای این طرح ضمن حفظ کرامت انسانی دیگر شاهد مشکلات گذشته برای کولبران نخواهیم بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی از ابلاغ طرح کولبری به استانداران هدف خبر داد و گفت: استانداران اجرای این طرح را جدی بگیرند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به زمان ابلاغ برنامه هفتم توسعه، گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده است، علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

کد خبر 6080347

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد + جزییات و نسخه کامل
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد