Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ما اين است فعاليت‌هاي معدني را با حمايت بيشتر و با رعايت مسايل زيست محيطي و توجه به منابع طبيعي گسترش بدهيم.

به گزارش ايرنا محمد شريعتمداري يکشنبه در جمع خبرنگاران در فيروزآباد فارس افزود: خواسته ما از سرمايه گذاران منطقه اين است که همانطور که دولت در زمينه حقوق معدني تلاش مي کند تا حداکثر صرفه سرمايه داران را در نظر بگيرد، آنها نيز مسؤوليت هاي اجتماعي خود را بيشتر کنند تا رضايتمندي بيشتري براي مردم و اهالي منطقه به وجود بيايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره سفر دو روزه خود به استان فارس گفت: ديروز دو طرح مهم توسط معاون اول رييس جمهوري افتتاح شد، امروز نيز از برخي واحدهاي صنعتي و معدني در شهرستان فيروزآباد بازديد به عمل آورديم که يکي از آنها مجتمع صنايع معدني کربنات سديم فيروزآباد بود.
شريعتمداري بيان کرد:اميدواريم با همت سرمايه‌گذاراني که از بخش خصوصي نيز هستند اين ماده اوليه با ارزش که در صنايع مختلف به خصوص توليد شيشه و بلور مورد استفاده قرار مي‌گيرد و کشور را از واردات کربنات و بيکربنات سديم بي نياز مي کند، به مرحله بهره برداري برسد.
وي با بيان اينکه کار طراحي مهندسي و ساخت کارخانه وابسته به گروه صنعتي کاوه انجام شده است، گفت: انتقال آب از مراکز آبي نزديک در حال انجام است و اميدواريم که در آينده اي نزديک اين مجموعه ارزشمند به بهره برداري برسد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازديد خود از معدن سرب و روي کوه سرمه فراشبند ادامه داد: اين معدن سابقه ديرينه اي در اين منطقه دارد و گفته شده که محصولات آن در ساخت تمدن‌هاي هخامنشي نيز مورد استفاده و بهره برداري قرار گرفته است. البته در حال حاضر با طراحي مهندسي جديد به دست مهندسان و طراحان ارزشمند ايراني به سبک امروزي با ذخيره اي حدود 3.5 ميليون تن در حال بهره برداري است و 300 تا 400 نفر از کارکنان بومي منطقه در آن مشغول به کار هستند.
شريعتمداري با ابراز اميدواري از اينکه فعاليت‌هاي اکتشافي در اين منطقه به رگه‌هاي جديدي در ماده سرب و روي برسد، گفت: در مجموع يک کار ارزشمندي در حوزه سرب و روي کشور انجام گرفته و بيش از 400 هزار تن ظرفيت سازي براي توليد روي در کشور و استخراج اين ماده از معادن مختلف شده است.
وي با اعلام اينکه حدود 170 هزار تن ظرفيت توليد روي کشور است افزود: از همين ظرفيت استفاده کامل نمي شود و اميدواريم با استفاده از مواد اوليه مناسب از اين ظرفيت استفاده شود.
شريعتمداري گفت: تلاش مي کنيم تا سهم صنعت در مجموعه ارزش افزوده توليد ناخالص داخلي استان فارس رقمي رو به افزايش داشته باشد در حال حاضر نزديک به 25 درصد از ارزش افزوده موجود در استان به مجموعه صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد و اميدواريم اين سهم را در بخش صنعت و بخش معدن( که کمتر از يک درصد است) در استان افزايش دهيم.
وي اضافه کرد:با اکتشافات جديد و گسترش ذخاير معدني موجود امکان استخراج بيشتر معادن و راه اندازي صنايع معدني اتفاق خواهد افتاد و اين سهم در طول اين دوره افزايش مي يابد.
فيروزآباد در حدود 100 کيلومتري جنوب شيراز است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم