Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: در دهه فجر ۹۶ تعداد ۵۶ هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند، برای پروژه های گازرسانی در مجموع اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۰۸ میلیارد ريال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهندس هوشنگ محمدی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس امروز (8 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گازرسانی به 9 شهر آغاز شده و عملیات کار گازرسانی به این شهرها اکنون در دست پیمانکاران است، گفت: این شهرها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 97 میلیارد ريال گازرسانی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه تکلیف کار گازرسانی به 2 شهر دیگر با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ريال هم پس از انتخاب پیمانکار آغاز می شود، افزود: تنها شهر باقیمانده از فارس که گاز ندارد شهر «دهرم» است که با 280 میلیارد ريال گازرسانی می شود و در مجموع یک هزار و 997 میلیارد ريال بودجه برای گازرسانی به این شهرها در نظر گرفته شده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه گزرسانی به روستاها در چهار و نیم سال گذشته نسبت به 50 سال گذشته، 158 درصد رشد از خود نشان می دهد، تاکید کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون، 953 روستا گازرسانی شده اند که این میزان از سال 42 تا 92 تعداد 602 روستا را از خود نشان می دهد.

 

مهندس محمدی با اشاره به اینکه از 2 هزار و 555 روستای فارس تعداد یک هزار و 555 روستا گازرسانی شده اند، اظهار داشت: از تعداد یک هزار روستای باقیمانده، 739 روستا کار گازرسانی به آنها آغاز شده و پیمانکار مشغول به کار شده و 206 روستا در دست مطالعه و 55 روستا در دست انتخاب پیمانکار است که در مجموع 9 هزار و 804 میلیارد ريال بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گازرسانی به صنایع از هفت هزار و 964 واحد صنعتی استان، تعداد 6 هزار و 595 واحد گاز رسانی شده که چهار هزار و 509 واحد در دوره 50 ساله و 2 هزار و 86 واحد در چهار سال گذشته گازرسانی شده است، اظهار داشت: عملکرد چهارساله ما حدود برابر عملکرد نیم قرن گذشته بوده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 351 واحد صنعتی بدون گاز در فارس وجود دارد که گازرسانی به 193 واحد در دست اجراست، افزود: گازرسانی به 848 واحد صنعتی در فارس در دست طراحی است، 60 واحد هم در انتظار انتخاب پیمانکار هستند و به 250 واحد صنعتی استان هم به دلیل عدم آمادگی متقاضی گازرسانی انجام نشده است.

 

وی، حجم شبکه احداث شده در 50 سال اول کار شرکت گاز در استان فارس را معادل 15 هزار و 237 کیلومتر دانست و اظهار داشت: در این چهار سال و نیم میزان 16 و 217 کیلومتر شبکه احداث شده که 106 درصد رشد نسبت به نیم قرن گذشته از خود نشان می دهد.

 

به گفته مهندس محمدی، شرکت گاز فارس اکنون یک میلیون و 372 هزار و 210 مشترک دارد که مشترکین جدید طول چهارسال گذشته، 413 هزار و 260 مشترک آن را تشکیل می دهند و این درحالی است که در 50 سال گذشته 958 هزار و 950 مشترک وجود داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته یک هزار و 417 پروژه با اعتبار 14 میلیارد و 830 میلیون ريال به اجرا رسیده است، تاکید کرد: برای 31 هزار و 500 نفر هم در این مدت اشتغالزایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر سال 96، گفت: در دهه فجر 96، پروژه هایی در این شرکت به بهره برداری می رسند و به میمنت این ایام پروژه هایی هم آغاز به کار می کنند که گازرسانی به 2 شهر، 197 روستا و 9 واحد صنعتی در این ایام انجام می شود و 56 هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند، برای این پروژه ها در مجموع اعتباری بالغ بر سه هزار و 608 میلیارد ريال در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر 86 روستا و 9 واحد صنعتی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 563 میلیارد ريال گازرسانی می شوند، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به 2 شهر «فدامی» و «دوبرجی» و 111 روستا با اعتباری بالغ بر یک هزار و 895 میلیارد ريال آغاز می شود.

 

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه با گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب العبور استان، در طول 10 ماه گذشته هفت هزار و 920 میلیارد کیلوکالری صرفه جویی شده است و این گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: خانواده های این مناطق با سوزاندن انواع فراورده های نفتی میزان بیشتری از انرژی را مصرف می کردند که گازرسانی به این مناطق باعث جلوگیری از هدررفت منابع شد.

 

مهندس محمدی با تاکید بر اینکه طبق آمار سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، هرخانواده بدون گاز، سالانه به یک هزار و 500 متر مربع از طبیعت آسیب می زنند که با احتساب 56 هزار خانوار گازرسانی شده، از از بین رفتن هشت هزار و 400 هکتار جلوگیری شده است، تاکید کرد: هزینه احیای یک هکتار در طی سال 150 میلیون ريال هزینه می شود که با احتساب هشت هزار و 400 هکتار میزان یک هزار و 260 میلیارد ريال کاهش هزینه را شاهد هستیم که این حرکت هم جزیی از اقتصاد مقاومتی است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گزارشی از میزان خسارت وارده شده به تاسیسات و زیرساخت‌های این استان را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی آخوندی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار داد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: باوجود بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد که بیشترین این خسارت ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

وی طی گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت جمع‌بندی شده است و البته همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌ های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

آخوندی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع به مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: ۸۴۹ رأس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

آخوندی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل و آبنما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و شش طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: خسارت وارده به ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 749381

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره