Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی خود اعلام کرد که عملیات نظامی اخیر این کشور در شمال سوریه شهر «منبج» واقع در غرب روزد فرات را نیز شامل خواهد شد.رئیس جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) از گسترش دامنه عملیات نظامی این کشور در سایر مناطق سوریه خبر داد.

بنابر اعلام شبکه تلویزیونی «تی‌.آر.تی»، «رجب طیب اردوغان» طی سخنرانی خود در شهر «چوروم» واقع در شمال ترکیه گفت: «عملیات نظامی ما در شمال سوریه علیه تروریست‌های "ی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ.د" /"پ.ک.ک" بوده و شامل منطقه "منبج" نیز خواهد شد».

شهر منبج در سمت غرب رودخانه فرات قرار دارد و آنکارا بارها درباره حضور شبه نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» در کرانه غربی این روز هشدار داده بود و آن را خط قرمز خود اعلام کرده بود.

منبج از جمله شهرهایی است که نیروهای نظامی آمریکایی هم در آن حضور دارند. مقامات ترکیه‌ای از آمریکا خواسته است نیروهای خود را از این شهر خارج کند.

ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه امروز در واکنش به این درخواست گفت که واشنگتن «فعلا» قصد چنین کاری ندارد.

اردوغان در ادامه گفت که کشورش طمعی در منطقه «عفرین» یا سایر مناطق سوریه ندارد و ترکیه سه و نیم میلون آواره سوریه را پناه داده است.

رئیس جمهوری ترکیه در مورد تلفات این عملیات نیز گفت که 480 نفر از شبه نظامیان کرد و 20 نفر از نیروهای ترکیه‌ای-سوریه‌ای کشته شدند که 7 تن از آن‌ها جزو نیروهای ارتش ترکیه‌اند.

در کنار ارتش ترکیه، شبه نظامیان مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به «ارتش آزاد» نیز در این عملیات مشارکت دارند.

نیروهای ترکیه امروز موفق شده‌اند منطقه «برصایا»، کوه برصایا و روستای «قسطل جندو» واقع در جنوب این منطقه را آزاد و پاکسازی کنند.

ترکیه از شنبه گذشته عملیات نظامی خود را با هدف بیرون راندن شبه نظامیان جدایی طلب در عفرین واقع در شمال سوریه شروع کرده است.

آنکارا شبه نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق»، شاخه نظامی حزب «اتحاد دموکراتیک» سوریه و همچنین «نیروهای دموکراتیک سوریه» را شاخه سوری گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» ترکیه می‌داند.

اعلام تشکیل ارتشی 30 هزار نفری به کمک کردهای سوریه از سوی آمریکا، منجر به واکنش شدید ترکیه شده است.

ترکیه بارها از حمایت آمریکا از شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و تسلیح آن‌ها انتقاد کرده و خواستار توقف حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا شده بود.

ترکیه پیش از آغاز عملیات شاخه زیتون، کتباً دولت سوریه را در جریان این عملیات گذاشت با این حال دمشق آن را تکذیب کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها

رئیس جمهور ترکیه گفت:این کشور، توقف و افشای نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت های بین المللی اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیسم، از این موضع، دست برنخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از تعامل غرب با نسل‌کشی فلسطینی‌ها در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: مدعیان حقوق بشر در سراسر جهان، فقط نظاره‌گر نسل کشی بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک در نوار غزه هستند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: هیچکدام از سران کشورهای غربی، در مقابل صحنه‌های کشتار وحشیانه فلسطینی‌ها در غزه واکنشی نشان نداده‌اند و فقط تعداد کمی از افراد دارای ضمیر انسانی در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند و هیچ انسان غربی شجاعی خطاب به اسرائیل نگفته است که به کشتار و نسل کشی پایان دهید.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه، توقف و افشای نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت‌های بین المللی‌اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیستی بر این موضع خود تأکید دارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تروریسم نازی‌های جدید که براساس دشمنی با مسلمانان و ترک‌ها استوار است به سطحی رسیده است که زندگی، امنیت و دارایی شهروندان منطقه را تهدید می‌کند.

رجب طیب اردوغان تأکید کرد: حمایت برخی از کشورهای اروپایی از جریانات راست‌گرای افراطی، یک فاجعه واقعی و ننگ و آبروریزی برای دمکراسی‌های غربی است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ترکیه نه تنها به موضع‌گیری شجاعانه علیه اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی پرداخته است، بلکه در جنگ غزه نیز که از هفت ماه پیش تاکنون ادامه دارد در این زمینه موضع‌گیری کرده است.

اردوغان افزود: ما همزمان با مخالفت‌مان با هرگونه اسلام ستیزی و نژاد پرستی فرهنگی، با هرگونه یهودی ستیزی نیز مخالف هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تلاش‌ها برای جلوگیری از موضع‌گیری ترکیه گفت: به کسانی که اقدام به تخریب من و ترکیه می‌کنند اعلام می‌کنند هرگز نخواهند توانست با یهودی ستیز خواندن ترکیه، به اهدافشان دست یابند.

کد خبر 750138

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا