Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@16:21:53 GMT

نکته بهداشتی: انجام احیای قلبی ـ ریوی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۷۳۶۰

نکته بهداشتی: انجام احیای قلبی ـ ریوی

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
انجام دادن احیای قلبی-ریوی می‌تواند نجات‌بخش زندگی باشد، اما ممکن است به یادآوردن که در یک وضعیت اضطراری به یادآوردن اینکه دقیقاً چه باید کرد مشکل باشد.

انجام دادن احیای قلبی ـ ریوی می‌تواند زندگی فرد را نجات دهد، اما ممکن است به یادآوردن این که در یک وضعیت اضطراری دقیقاً چه باید کرد، مشکل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نکات را در انجام احیای قلبی- ریوی در نظر داشته باشید:

- دست‌هایتان را در میانه قفسه سینه روی هم بگذارید. از وزن بدنتان برای اعمال فشار استفاده کنید تا قفسه سینه دست‌کم ۵ سانتی‌متر به پایین فشرده شود و این کار را با سرعت دست‌کم ۱۰۰ بار فشار در دقیقه انجام دهید.

- سر فرد را اندکی به عقب خم کنید، چانه فرد را بالا ببرید، چانه فرد، با گرفتن و بستن بینی و گذاشتن دهانتان بر روی دهان شخص به‌طوری‌که درزی باقی نماند، تنفس دهان‌به‌دهان را شروع کنید. طوری به درون دهان فرد بدمید تا قفسه سینه‌اش بالا برود. دو بار تنفس دهان‌به‌دهان انجام دهید و بعد فشار آوردن بر قفسه سینه را ادامه دهید.

- چرخه‌های فشار آوردن بر قفسه سینه و تنفس دهان‌به‌دهان را تا هنگامی نشانه‌های حیات مانند تنفس در فرد دوباره آغاز شود یا یک فرد تعلیم‌دیده پزشکی به صحنه وارد شود.

راهنمای عملیات احیای قلبی- ریوی (CPR) احیای قلبی با ماساژ قلبی کافی است در همین زمینه: نکته بهداشتی: کنترل زرد زخم نکته بهداشتی: دیابت و دندان نکته بهداشتی: نیاز زنان به اسید فولیک نکته بهداشتی: سالم بودن غذاها در قطعی برق نکته بهداشتی: دویدن در زمستان نکته بهداشتی: افزایش اعتماد به نفس نکته بهداشتی: نشانه‌های هشداردهنده استرس نکته بهداشتی: علائم مسمومیت غذایی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد

صادق کاظمی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نکته پراهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول کرده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد که در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده‌های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر کرده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولیدشده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟