Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پس از آنکه در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی واردات آمریکا به شکل غیرقابل منظره‌ای ۱۳.۹ درصد رشد کرد، رشد اقتصادی این کشور به طور ناگهانی کاهش یافت.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش قابل توجه و ناگهانی را تجربه کرد.

اصلی‌ترین دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، رشد شدید و غیرمنتظره  واردات این کشور بوده است، به‌گونه‌ای که در این بازه ۳ ماهه واردات آمریکا ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد افزایش داشته است.

این افزایش واردات باعث شد تا ۱.۱ درصد از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی کاسته شده و تأثیر مثبت افزایش صادرات این کشور خنثی شود.

وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ رشد اقتصادی این کشور از ۳.۲ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ و ۳.۱ درصد در سه ماهه دوم به ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس آمریکا در سال ۲۰۱۷ و همزمان با نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ ۲.۳ درصد رشد اقتصادی داشته است.

این کاهش رشد اقتصادی به قدری غیرمنتظره بود که پیشتر پیش‌بینی می‌شد بهبود اوضاع اقتصادی پس از طوفان‌های سهمگین در تگزاس و فلوریدا، بالا رفتن خرید کریسمس و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی سال گذشته این انتظار را به وجود آورده بود که رشد اقتصادی آمریکا در این سال حتی از ۳.۲ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ بالاتر رود. 

پیشتر کارشناسان اعلام کرده بودند که انتظار می‌رود آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ رشد ۳ درصدی را تجربه کند. به طور کلی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶، اقتصاد آمریکا شاهد بیشترین افزایش سه ماهه واردات از سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده است.

انتظار می‌رود کاهش قابل توجه رشد اقتصاد آمریکا بانک فدرال این کشور را مجبور کند اجرای طرح افزایش نرخ بهره بانکی را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر و ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهند که هند در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، نفت بیشتری از روسیه وارده کرده اما واردات نفت این کشور از عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است.

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ که سبب تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای غربی شد، نفت روسیه را وارد کرده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، روسیه در ماه آوریل بزرگترین عرضه‌کننده نفت به هند است و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت را در ماه آوریل ۱۳ تا ۱۷درصد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داده است.

در همین حال، واردات نفت این کشور از عراق ۲۰ تا ۲۳درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی، پیش‌بینی می‌شود واردات روزانه نفت هند از روسیه از یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه مه کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا