Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال تهیه سند توسعه شهرستان‌های استان اردبیل هستیم تا زمینه برنامه‌ریزی هدفمند تا سال ۱۴۰۰ در سطح استان فراهم آید. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، داود شایقی عصر امروز در نشست با معاونان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: استاندار اردبیل و معاونان وی در نخستین سرکشی به ادارات و نهادهای استان با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نزدیک با این مجموعه و توان کارشناسی و مدیریتی آن آشنا شده و ما نیز به عنوان بازوی اجرایی در مسیر توسعه استان قطعا کمک‌کار استانداری در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت معاونت‌های متعدد و شکل‌گیری جلسات مختلف در سطح استان با محوریت تولیدی و اقتصادی، فنی و عمرانی و توسعه فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: ما نیز به عنوان یک مشاور امین در کنار مجموعه‌ دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا با صداقت و توان کارشناسی بتوانیم کمک‌کار مجموعه مدیریتی استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در همین مدت سه ماهی که استاندار اردبیل به این استان آمده‌اند و در 12 هفته‌ای که پیگیر مسایل استان بودند بیش از 10 هفته به شکل مستمر در تهران و با سازمان برنامه و بودجه پیگیر پروژه‌های مهم و اساسی استان بودیم تا فرآیند خوبی را در بودجه سال آینده در اجرای این پروژه‌ها شاهد باشیم.

شایقی تصریح کرد: استاندار اردبیل در پیگیری پروژه راه‌آهن با ایجاد تعهد و قبول یک ریسک بزرگ اعلام کردند که در مدت سه سال باید این پروژه با همه سختی که در مسیر اجرا دارد تکمیل و به بهره‌برداری برسد که در همین مدت کوتاه علاوه بر 75 میلیارد تومان اعتبار مصوب راه‌آهن 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: استاندار اردبیل تاکید کرده که به جای 100 میلیارد تومان کار باید 300 میلیارد تومان تعهد ایجاد کنیم تا در تخصیص منابع اعتباری مسئولان کشوری موظف به پرداخت این رقم اجرایی باشند.

شایقی بیان کرد: علاوه بر راه‌آهن ما از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر احداث بزرگراه‌هایی بودیم که پیش از این تنها یک بزرگراه آن هم بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر دارای ردیف اعتباری بود که قرار شد در بودجه سال آینده با پیگیری‌هایی که استاندار اردبیل انجام داد در جدول 20 بودجه سال آینده بزرگراه اردبیل به سرچم، نمین به آستارا از اعتبار مناسبی برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: به رغم آنکه در بودجه سال آینده در حوزه راه و راه‌آهن با کاهش 20 تا 80 درصدی اعتبارات روبرو هستیم اما بودجه راه‌آهن استان اردبیل با 22 درصد افزایش به 105 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: هر چند تکمیل راه‌آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد اما این حرکت خوبی در پیگیری اعتبارات برای راه‌آهن و راه‌های استان است که ما در سه ماه گذشته با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم این منابع را برای راه و راه‌آهن استان اردبیل در بودجه مصوب کنیم.

شایقی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: ما اشتغال را از چهار محور شامل تسهیلات رونق تولیدف اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با توجه به بیکاری 65 هزار نفر در این استان هر سال فرصت اشتغال برای 20 هزار نفر را فراهم کنیم.

عضو شورای اشتغال استان اردبیل با اشاره به حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در تحقق این هدف تصریح کرد: باید با مسئولیت‌پذیری، ریسک‌پذیری و جرات و توان تصمیم‌گیری که در استاندار اردبیل وجود دارد به سمتی حرکت کنیم تا از این فرصت طلایی برای توان‌افزایی بیشتر در مسیر توسعه استان بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق

تین نیوز

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق خبر داد و این نقشه را به عنوان یکی از بحث های تسهیل تجارت معرفی کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، عبدالامیر ربیهاوی مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: عراق شریک دوم تجاری ایران و جزو کشورهای اولویت دار ما در تجارت است؛ در سال های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کرده ا یم.

ربیهاوی افزود: ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است. این کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بندهای دستگاه های که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان های تحت پوشش مانند سازمان زمین شناسی، شرکت شهرک های صنعتی و .... بندهای را به عنوان بندهای پیشنهادی قید شده است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مهم ترین بندهای کمیسیون مشترک ایران و عراق بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم ترین بندهای پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال اند با یکسری مشکلات مواجه هستند تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت نامه های بانکی و افتتاح حساب و.... است.

ربیهاوی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق های کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث های تسهیل تجارت هدف گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

به گفته ربیهاوی؛ مقرر شده است عباس علی آبادی وزیر صمت به همراه معاونان خود رضا محتشمی پور( معاون امور معادن)، محمد مهدی برادران (معاون صنایع عمومی)، محمد فولادگر( معاون هماهنگی و محیط کسب و کار ) و مهدی ضیغمی (رئیس سازمان توسعه تجارت ایران) جلسه ای را با وزیر تجارت عراق برگزار کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت