Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش نخستین برف زمستانی در اسلامشهر بعد از مدت‌ها در کنار خوشحالی دانش‌آموزان و شهروندان مشکلاتی را نیز در پی‌داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از اسلامشهر خبر ؛ نخستین بارش برف زمستانی پس از سال‌ها کم‌بارشی باعث خوشحالی مردم شد تعطیلی مدارس نیز خبر دیگری بود که باعث خوشحالی بیشتر دانش‌آموزان این شهرستان شد از همان ساعات ابتدایی مردم با حضور در معابر و پارک‌ها خوشحالی خود را از بارش برف نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ارتفاع برف به بیش از ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

حجم بارش‌ها در اسلامشهر به حدی بود که باعث شکستگی برخی از شاخه‌های درختان و ایجاد خسارت به خودروها، قطعی برق در برخی از مناطق و مسدود شدن برخی معابر شده است همین موضوع سبب نارضایتی شهروندان شده است. همچنین براثر این بارش‌ها سازه موقت حرم شهدای گمنام قائمیه فروریخت که این موضوع نیز با حضور بسیجیان منطقه در حال برطرف شدن است.

به گفته رضا مهدوی ، معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر تا این لحظه چهار مرحله جهت ایمن‌سازی معابر صورت گرفته و در سطح معابر نمک و ماسه پاشیده شده همچنین چهار دستگاه لودر، چهار دستگاه گریدر، بیش از ۱۲ دستگاه کامیون ده تن و ۱۲ دستگاه کامیونت خاور همراه با ۱۲ دستگاه وانت نیسان در این امر فعال هستند.

بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بلوار بسیج مستضعفین، بلوار مخابرات حتی مناطقی خارج از حوزه وظایف خدمات شهری شامل جاده احمدآباد و بخش‌هایی از جاده شورآباد نیز با حضور عوامل خدمات شهری خدمت‌رسانی شده است.

مهدوی با اشاره به مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند خاطرنشان کرد: چون حجم بارش زیاد بوده خیلی از اقداماتی که همکاران من از روز گذشته تاکنون داشتند مشهود نیست نقدهایی هم که شهروندان دارند کاملاً به‌جاست ولی تمام تلاش مدیریت شهری و حضور شخص شهردار و همچنین برخی از اعضای شورای شهر مؤید دقت نظر در انجام کار است.

نیروهای خدمات شهری در حال حاضر مشغول ایمن‌سازی معابر درجه‌دو هستند این کار از ابتدای صبح آغازشده است خیابان‌های پرترافیک و پرتردد مانند کاشانی، باغ فیض، زرافشان و در حال حاضر خیابان قائمیه، سعیدیه و مقابل بیمارستان سعیدیه و مکان‌هایی که پرتردد هست به‌عنوان اولویت دوم انتخاب‌شده است اولویت سوم نیز سایر معابری است که همکاران در حال تلاش برای ارائه خدمات هستند.

همچنین بالغ‌بر ۱۰۰ تن از کارکنان سازمان مدیریت پسماند با تمام امکانات در حال تلاش برای برف‌روبی و ارائه خدمات هستند داوود بیات سرمدی در این خصوص بیان داشت: این حجم از بارندگی ما را غافلگیر کرد اما از ساعتی که بارندگی شروع شد همه امکانات ما در اختیار ستاد برف‌روبی است، از ساعتی که بارندگی آغازشده کارکنان ما استراحت نکردند و بدون وقفه در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی با ورود سامانه همراهی بارشی به استان دستگاه های امدادی و خدمات رسان آماده باش شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعداظهر امروز دوشنبه تا چهار شنبه در تمامی مناطق استان بارش باران.وزش تندباد و طوفان لحظه ای و کاهش نسبی دما پیش بینی شده که شدت بارش های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان است. منصور شیشه‌فروش افزود: بارشهای رگباری باران ۳ شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در شهرستانهای نایین.اردستان.خورو بیابانک.ورزنه.نطنز. اصفهان.لنجان.فلاورجان.شهرضا.دهاقان ورزنه و مناطق انارک بادرود.چوپانان شدت می گیرد. وی خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وآمادگی اداره راهداری .شهرداری ها ، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ،شرکتهای آزادراهی، شرکت های امداد خودرو، اورژانس.شرکت های گاز ،آب و برق و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی وزش تند باد های موقتی .سیلابی شدن مسیلها. کاهش میدان دید لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل .اماده بکار بودن ماشین الات در معابر شهری و روستایی و جاده ها راهدارخانه ها و پایگاههای امدادی شهری و روستایی تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری است. منصور شیشه‌فروش افزود: پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطرای و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر و اجرای طرحهای کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار ،تابلوها، داربستها در برابر تندباد های موقتی همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی از دیگر توصیه های هواشناسی در شرایط اضطرار است. وی تاکید کرد توجه به توصیه های پلیس در جاده ها،حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های آب و گاز در برابر سیل ، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران،خودداری ازاستقرار ، توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی،پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل الزامی است.

دیگر خبرها

  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ترمیم خسارت‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در استان مرکزی