Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ گروه هاي مسلح در آفريقاي مرکزي اجازه نمي‌دهند کمک‌هاي بشردوستانه براي آوارگان مسلمان در جنوب شرقي اين کشور ارسال شود.
منابع محلي آفريقاي مرکزي روز يکشنبه اعلام کردند ساکنان مسلمان شهر بانگاسو واقع در جنوب شرقي آفريقاي مرکزي که مه گذشته از بيم جنگ و خشونت در داخل همين منطقه آواره شدند از مسدود شدن راههاي ارتباطي توسط گروههاي مسلح که ارسال کمکهاي بشردوستانه را به آنها غيرممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته منابع يادشده ، گروههاي مسلح دسترسي گروههاي بشردوست و امدادرسان را به شهر بانگاسو کاملا مسدود کرده اند.
در شرايطي که آفريقاي مرکزي همچنان از بي ثباتي و ناامني رنج مي برد، فعاليت گروههاي مسلح و باندهاي تبهکار دسترسي گروهها و آژانسهاي بشردوستانه را به بسياري از مناطق محروم مختل کرده است. فقط در سال 2017 چهارده فعال بشردوست جان خود را در خشونتهاي اين کشور از دست دادند و سازمانهاي امدادرسان چندين بار مجبور شدند
به طور موقت فعاليتهاي خود را در برخي مناطق متوقف کنند.
اوگوست سيلو از مسئولان محلي بانگاسو نشستي را با نمايندگان گروههاي مسلح برگزار کرده است تا آنها را به بازکردن راههاي مواصلاتي به منظور ارسال کمکهاي غذايي براي آوارگان مسلمان منطقه متقاعد سازد اما هنوز روساي گروههاي مسلح منطقه به اين درخواست پاسخي نداده اد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از بانگي، از مه گذشته درگيريهاي مسلحانه در بخش امبومو واقع در منطقه بانگاسو به اوج خود رسيد و شمار زيادي از ساکنان منطقه را مجبور کرد به اردوگاههاي آوارگان در جمهوري دموکراتيک کنگو پناه ببرند يا اين که در داخل همين منطقه به نقاط امنتر بروند و منتظر کمکهاي بشردوستانه بمانند.
خشونت و ناامني در آفريقاي مرکزي در سال 2017 به طرز نگران کننده اي افزايش يافت. در برخي مناطق از جمله شمالي آفريقاي مرکزي که پيش از اين نيز دستخوش ناامني و خشونت بود، اوضاع امنيتي و انساني همچنان بي ثبات و نگران کننده است. اما مناطق جنوب غربي آفريقاي مرکزي نيز که پيش از اين از بحران امنيتي در امان مانده بودند، اکنون تحت تاثير خشونت و ناامني قرار گرفته اند.
در پي سرنگوني دولت فرانسوا بوزيزه رئيس جمهور پيشين ­آفريقاي­ مرکزي­ در سال 2013 ­اين کشور ­آفريقايي درگير خشونت و ناامني فراگير شد. در آن زمان گروه شبه نظامي آنتي-بالاکا که اکثريت اعضايش را مسيحيان تشکيل مي دهند، بر ضد گروه سلکا وارد عمل شد و جنايات زيادي را بر ضد مسلمانان­ اين کشور ­مرتکب شد.­­مداخله نيروي نظامي فرانسه در آفريقاي مرکزي موسوم به "سانگاري" و پس از آن استقرار نيروهاي صلحبان بين المللي در اين کشور تا اندازه اي موجب بازگشت ثبات به اين کشور شد با اين حال دولت توآدرا قادر نيست بر همه مناطق اين کشور حاکميت خود را اعمال کند.­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امیرعلی داود روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت‌های فعال انجام گرفته است.

این مقام مسوول گفت: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

امیرعلی داود اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد و همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • ببینید | آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در مناطق سیل‌ زده
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی