Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری عدم استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات را مهمترین عامل انسداد راه‌ها در پی بارش‌های اخیر اعلام کرد. آفتاب‌‌نیوز : داوود کشاورزیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های مختلف در طی بارش برف به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: بارش برف در بزرگراه‌ تهران – قم از حوالی ساعت ۲۰ آغاز شد و از حوالی ساعت ۲۴ با توجه به بروز کولاک مسیر از قسمت عوارضی مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دلیل ترافیک این بود که یک سری از خودروها تصمیم گرفتند تا از جاده حسن آباد تردد کنند، گفت: همین موضوع سبب شد تا با انسداد مسیر ترافیک به اتوبان نیز برسد. در ادامه آن در لابلای خودروها برف نشسته و امکان تردد خودروها وجود نداشت.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد خودروها فاقد زنجیر چرخ بودند خاطرنشان کرد: مهمترین دلیلی که سبب انسداد مسیرها شد عدم استفاده از زنجیر چرخ بود. متاسفانه بسیاری از راننده‌ها به هشدارهای ما بی توجه بودند و واقعا معلوم نیست چرا راننده‌ای که وضعیت بارش‌ها را دیده، نه زنجیر چرخ با خود به همراه داشته و نه حتی باکش را پر کرده بود. مگر با باک خالی در جاده برفی رانندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه غافلگیری در این زمینه را قبول ندارم گفت:‌ بارش برف از قبل پیش بینی شده بود. گرچه مقدار آن بیشتر بود اما بارش‌ها پیش بینی شده بود. اگر رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشتند قطعا بسیاری از این مشکلات پیش نمی‌آمد. تصور کنید اگر در یک جاده‌ای ۱۰۰۰ خوردو تردد کنند اما تنها دو خودرو لیز بخورند آن جاده مسدود می‌شود و پس از آن خودروها متوقف شده، سوخت‌شان به پایان می‌رسد و مشکلات بعدی ایجاد می‌شود. بنابراین لازم است که ما فرهنگ و رفتار ترافیکی‌مان را در این زمینه اصلاح کنیم.
به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره بسته شدن راه‌ها نیز اظهار کرد: راه‌ها باید از جایی بسته شوند که در آن نقطه امکانات رفاهی وجود داشته باشد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان؛ غافلگیری بزرگ
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان