Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@06:58:40 GMT

آمادگی مشروط ریاض برای مشارکت در بازسازی عراق

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۹۱۶۷

آمادگی مشروط ریاض برای مشارکت در بازسازی عراق

عضو کمیته مشورتی ویژه کابینه عربستان تاکید کرد که ریاض حاضر است کمک‌های مالی را به بازسازی‌ها در عراق اختصاص دهد اما لازم می‌داند که از بغداد تضمین‌هایی را در خصوص سرنوشت این کمک‌های مالی دریافت کند.

خبرگزاری ایسنا: انور عشقی، عضو کمیته مشورتی ویژه کابینه عربستان و چهره نزدیک به مراکز تصمیم‌گیری در این کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: عربستان آمادگی خود را برای مشارکت در کنفرانس آتی در کویت با موضوع بازسازی‌ها در عراق (چهار تا ۱۲ فوریه آتی) با چند شرط اعلام کرد، اما هنوز شروط خود را تعیین نکرده است، من فکر می‌کنم که ریاض می‌خواهد تصمیمات عراق در این زمینه حاکمیتی باشد، واقعیت این است که عراق تحت تاثیر ایران و دیگر کشورها قرار دارد و عربستان می‌خواهد دقیقا بداند این مبالغ اهدایی کجا استفاده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انور عشقی با تاکید بر اینکه عربستان هرگز از کمک به عراق شانه خالی نخواهد کرد، گفت: ریاض به کشورهای بسیاری با ضمانت بانک جهانی و دیگر طرف‌های بین‌المللی کمک می‌کند تا در خصوص سرنوشت این کمک‌ها اطمینان حاصل شود.

صباح الاحمد الصباح،‌ امیر کویت سال گذشته اعلام کرده بود که کشورش میزبان کنفرانسی بین‌المللی برای بازسازی مناطق آزاد شده در عراق در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ خواهد بود و ریاست این کنفرانس را کویت، عراق، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک جهانی بر عهده خواهند داشت.

انتظار می‌رود بیش از ۷۰ کشور عربی و غیرعربی و نهادهای منطقه‌ای و جهانی حامی مالی بازسازی‌ها در عراق در کنفرانس آتی شرکت کنند.

طبق برآوردهای دولت عراق و بانک جهانی هزینه بازسازی‌ها در عراق پس از نبرد با داعش و نابودی این گروه تروریستی، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003G7w

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰