Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@07:00:52 GMT

آقای تاج! چرا "قطر" توانست، ما نتوانستیم؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۰۰۹۸

 کشور قطر سال گذشته با عربستان سعودی دچار یک چالش منطقه‌ای شد. چالشی که در نهایت به سوگیری کشورهای عربی علیه قطر منجر شد و در راس این قضیه عربستان،‌ امارات متحده عربی و بحرین قرار داشتند.

بعد از این چالش منطقه‌ای، عربستان و امارات اعلام کردند که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دوحه سفر نخواهند کرد و خواهان برگزاری مصاف‌هایشان با تیم‌های قطری در کشور ثالث هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در ابتدای کار تا حدی هم موفق بودند ولی مقاومت شدید قطر نسبت به این درخواست باعث شد تا کار گره بخورد و در این میان عربستان و امارات برای بیشتر کردن فشار خود و تاثیرگذاری روی رای نهایی، تهدید به کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا کنند، با این حال قطری‌ها کماکان روی موضع خود ایستادند و از حق‌شان دفاع کردند. در نهایت شنبه رسما اعلام شد که تیم‌های سعودی و اماراتی باید به قطر سفر کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که فوتبال ایران مدت‌هاست نسبت به احقاق حقش مقابل زیاده‌خواهی‌های سعودی اقدامی نمی‌کند. زمانی که قطری‌ها نسبت به احقاق‌ حق‌شان تلاش می‌کردند، در ایران مسئولان فقط حرف می‌زدند و می‌گفتند تلاش‌مان را می‌کنیم. قطر نشان داد حق گرفتنی است. آن‌ها نه از تهدیدهای سعودی ترسیدند نه خودشان را دست کم گرفتند. قطری‌ها بر عکس مسئولان ایرانی کاملا بر این نکته واقف بودند که بهانه‌های سعودی و اماراتی ما به ازای واقعی ندارد. ظاهرا برخی از مسئولان ایرانی خودشان هم باورشان شده که هیچ راهی برای بازی کردن تیم‌های سعودی در ایران و یا بازی کردن تیم‌های ایرانی در آن کشور وجود ندارد.

از مدت‌ها قبل در ایران این بحث مطرح بود که آیا در این فصل تیم‌های عربستانی به ایران می‌آیند یا نه؟ جلسه‌ای در همین رابطه در سازمان لیگ ایران میان تاج و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. بعد از این جلسه اعلام شد که ایران به هیچ وجه از حقش کوتاه نخواهد آمد ولی در عمل این اتفاق رخ نداد و شاهد سفر نمایندگان ایران به چند کشور بودیم. کشورهایی که قرار بود نقش کشور ثالث را داشته باشند. به عبارت بهتر نه مهدی تاج و نه مدیران فوتبالی ایران هیچ امیدی به حل این مساله نداشتند و تنها برای بازی رسانه‌ای و کم کردن اعتراضات به وعده و وعید دادن مشغول بودند و در عمل دست به هیچ کاری نزدند.

روز یک‌شنبه باز هم جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه باز هم اعلام شد که از حق‌مان کوتاه نمی‌آییم. احتمالا این جلسه هم ناشی از پیروزی قطری‌ها بود وگرنه مدیران فدراسیون فوتبال خیلی وقت پیش دست‌شان را به علامت تسلیم بالا برده بودند و آماده بازی کردن در کشور ثالث بودند.

متاسفانه ضعف دیپلماسی و مدیریت خنده در فوتبال ایران علیرغم تغییر مدیریت، تغییر چندانی نکرده و مدیران جدید فدراسیون فوتبال هم متاثر از سیاست‌های اجرایی رییس سابق، با جدی نگرفتن دغدغه‌های آسیایی و بین‌المللی فوتبال ایران، راهی را در پیش گرفته‌اند که خلاصه آن "سیاست هر چه پیش آید، خوش آید" است

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند
  • اوسمار: نتوانستیم عملکرد همیشگی را داشته باشیم
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • کلوپ از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد