Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - پرداخت کارمزد از سوی شرکت گاز به صاحبان جایگاه های عرضه سوخت CNG به شرط استاندارد سازی، عاملی مهم برای تشویق این جایگاه ها در رعایت استانداردها و بدنبال آن ارائه خدمات بهتر به مردم و تامین امنیت و سلامت رانندگان است.

به گزارش ایرنا، راه اندازی جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده در ایران از سال 1383 تا 1391 شاهد رشد چشم گیری بود که همین امر گویای اهمیت بالای استاندارد سازی جایگاه های CNG است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش هزینه ها، افزایش توقفات، خرابی های غیر معمول، تعطیلی جایگاه و از همه مهمتر کاهش سطح ایمنی در جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده ناشی از ‌عدم اطلاع از مزایای استاندارد سازی جایگاه ها و عدم شناخت عوارض ناشی از عدم انطباق های استاندارد سازی جایگاه CNG است.
سازمان ملی استاندارد از سال 1392 نظارت جدی خود بر بازرسی ادواری جایگاه های CNG و همچنین بازرسی مخازن ذخیره جایگاه را از طریق شرکت های خصوصی دارای صلاحیت مجاز بازرسی آغاز کرد که موجب پیشرفت بیش از پیش استاندارد سازی جایگاه های CNG و افزایش آگاهی مالکان، بهره برداران، کارکنان، تعمیرکاران، مدیران و عوامل نظارتی بر عملکرد جایگاه ها شد و زمینه را برای رفع موانع این امر مهیا کرد.
تعداد زیادی از جایگاه ها با رعایت مشخصه های یک جایگاه CNG استاندارد، شرایط مطلوبی را از نظر عملکرد فنی، کاهش هزینه های جانبی و همچنین حفظ امنیت و سلامت رانندگان و کارکنان جایگاه ها فراهم کرده اند.
مدیرکل استاندارد کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال از 52 جایگاه CNG فعال استان بازرسی انجام گرفت که 43 جایگاه بدلیل استاندارد سازی و دریافت تاییدیه از اداره کل استاندارد، موفق به دریافت کارمزد سال 92 و 93 شدند.
منصور لهونیان افزود: هفت جایگاه دیگر استان هم پس از انجام استاندارد سازی و رعایت استانداردها موفق به دریافت کارمزد سال 92 از شرکت گاز شدند.
وی اظهار کرد: 42 جایگاه برای بازرسی ادواری به شرکت بازرسی کننده ارجاع شد که تاکنون فقط 18 جایگاه با شرکت بازرسی کننده قرارداد منعقد کرده اند.
لهونیان یادآور شد: بدلیل حساسیت موضوع تعداد 15 جایگاه بدون عقد قرارداد بازرسی شده و 9 جایگاه هم به تازگی به شرکت بازرسی کننده معرفی شده است.
به گفته لهونیان، بخاطر اهمیت ایمنی جایگاه های CNG، بازرسی این تاسیسات از سال 94 در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: برای ترغیب صاحبان این جایگاه ها به امر استانداردسازی، پرداخت کارمزد خدماتی به این جایگاه ها منوط به دریافت تائیدیه از ادارات کل استاندارد استان ها شده اند که در صورت عدم انطباق بحرانی با استانداردهای مربوطه، شرکت گاز با تاییدیه استاندارد و درخواست شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مکلف به قطع جریان گاز این جایگاه ها خواهد شد.
لهونیان به وجود مشکلات استانداردسازی این جایگاه ها اشاره کرد و افزود: جایگاه‌های مربوط به شهرداری‌ها همکاری لازم را با شرکت بازرسی کننده ندارند و برخی از جایگاه ها برای رفع موارد عدم انطباق‌های اعلام شده و تسویه حساب با شرکت بازرسی کننده در موعد مقرر اقدام نمی کنند.
رئیس امور جایگاه های سی ان جی کردستان هم گفت: براساس توافق انجام گرفته، شرکت گاز کردستان، 10 درصد کارمزدی را که از جایگاه ها دریافت می کند به شرط استانداردسازی به آنها برمی گرداند.
محمد سلیم زاده اضافه کرد: امسال به 43 جایگاه CNG در کردستان به دلیل رعایت 16 آیتم استاندارد در سال های 92 و 93، کارمزد پرداخت شد.
به گفته وی، هفت جایگاه دیگر هم پس از رعایت 9 آیتم سال 92، کارمزد این سال را از شرکت گاز استان دریافت کردند.
وی یادآور شد: این کارمزدها در واقع پرداخت های بلوکه شده ای است که در صورت رعایت آیتم های سازمان ملی استاندارد، شرکت گاز به جایگاه ها پرداخت می کند.
وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محور مجزا یعنی ماهیت محصولات، امور مدیریتی، ارزیابی ‌و انطباق‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون، 15 دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان ها و دانشگاه های مختلف کردستان فعال هستند و 272 واحد تولیدی فعال و حدود 603 قلم کالا در کردستان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.
در استان کردستان 66 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: سلیمانی
9102/7355

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون

(تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری