Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@09:47:16 GMT

وعده نفتی آمریکا به روسیه و عربستان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۰۴۴۰

وعده نفتی آمریکا به روسیه و عربستان

وزیر انرژی آمریکا به مسئولان نفتی روسیه و عربستان اعلام کرد که صنعت نفت ایالات متحده روند بازسازی بازار نفت را مختل نمی‌کند.

وزیر انرژی آمریکا به مسئولان نفتی روسیه و عربستان اعلام کرد که صنعت نفت ایالات متحده روند بازسازی بازار نفت را مختل نمی‌کند.

به گزارش انرژی امروز، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، به روسیه و عربستان اعلام کرد: رونق صنعت نفت شیل در ایالات متحده بازار نفت را مختل نخواهد کرد، زیرا رشد سریع تقاضای نفت سبب می‌شود عرضه بیشتر این کالا مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنرانی خود در یک نشست تخصصی مشترک با وزیر انرژی روسیه و عربستان، گفت: گمان نمی‌کنم نفت شیل آمریکا مخل بازار باشد؛ اصلاحات زیادی در اطراف جهان در حال انجام است که ظرفیت افزایش مصرف نفت را بیشتر می‌کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور، به دست آوردن رتبه نخست آمریکا در همه زمینه‌ها، از جمله در تولید نفت است.

وزیران انرژی روسیه و عربستان نیز هر دو اعلام کردند که بازارها بیش از حد بر نوسان تولید نفت آمریکا متمرکز شده‌اند و ایالات متحده همچنان بخشی کوچک از کل عرضه نفت جهان را به خود اختصاص داده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد تولید نفت مکزیک و ونزوئلا رو به کاهش گذاشته و پیش‎بینی کرد تقاضای جهانی نفت در ۲۵ سال آینده جهش می‌‎یابد و به ۱۲۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت شیل آمریکا امسال با یک میلیون بشکه افزایش به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟