Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن هانی زاده کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشره در برخی رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر مداخله و فشار عربستان به ویژه محمد بن سلمان برای مجبور کردن فلسطینی‌ها جهت پذیرش معامله قرن اظهار کرد: از زمانی که "ترامپ" رئیس جمهور آمریکا "بیت‌المقدس" را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قلمداد کرد با فشار لابی صهیونیستی و آمریکا، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان طرح موسوم به معامله قرن را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به موجب این طرح، "محمد بن سلمان" از فلسطینی‌ها خواست تا برای همیشه از بین المقدس چشم پوشی کنند و به جای "بیت المقدس" منطقه "ابودیس" در کرانه غربی را به عنوان پایتخت فلسطین برگزینند، گفت: علاوه بر این دولت آینده فلسطین نباید درباره مسئله مهاجران و رانده شدگان از اراضی اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی بحثی به میان آورد.

وی با اشاره به اینکه "محمد بن سلمان" متعهد شد در صورتی که فلسطینی‌ها از بیت المقدس چشم پوشی کنند،  تمام هزینه‌های آینده دولت فلسطین را تامین خواهد کرد، افزود: ولیعهد عربستان این طرح را به محمود عباس ارائه کرد اما با مخالفت  تشکیلات خودگردان، حماس و جهاد اسلامی مواجه شد.

هانی زاده با بیان اینکه ریاض با فشار به فلسطینی‌ها سعی می‌کند تا آنها از بیت المقدس چشم پوشی کنند، خاطرنشان کرد: اکنون عربستان در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارد و روابط سعودی‌ها و صهیونیست‌ها کاملا آشکار شده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه "محمد بن سلمان" در طول سه سال گذشته دو بار به فلسطین اشغالی سفر و با نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد، افزود: ولیعهد عربستان به صهیونیست‌ها قول داده است تا مقدمات برقراری رابطه بین رژیم اشغالگر قدس و کشورهای عرب منطقه را  فراهم کند.

وی بیان کرد: روابط بین عربستان، بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی کاملا عادی شده است و عربستان تلاش می‌کند نفوذ رژیم اشغالگر قدس را در منطقه گسترش دهد.

هانی‌زاده همچنین با اشاره به پیشنهاد ظریف مبنی بر تشکیل مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس اظهار کرد: پیشنهاد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی کاملا منطقی است اما هیچ گاه عملیاتی نخواهد شد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عربستان راه تقابل با جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته است، گفت: سیاست‌های ریاض تابعی از سیاست‌های آ‌مریکا و رژیم صهیونیستی است و سعی می‌کند یک جبهه عبری _عربی را علیه ایران سازماندهی کند.

  وی ادامه داد: عربستان می‌خواهد نقش رژیم صهیونیستی را در منطقه پر رنگ کند و از نفوذ ایران در کشورهای اسلامی و عربی جلوگیری کند.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ظریف مبنی بر تشکیل مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس پیشنهادی منطقی است اما عربستان مایل نیست از طریق گفت‌وگو با ایران مشکلات خود را حل کند و سعی می‌کند به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه تهران جریان‌سازی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند