Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@09:52:34 GMT

سرکردگان داعش به کجا منتقل شدند؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۰۸۵۴

سرکردگان داعش به کجا منتقل شدند؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پس از شکست داعش برخی از سرکرده های داعش در حال فرار به کشور های دیگر هستند که برخی از آنان به گفته امیر عبداللهیان به افغانستان منتقل شده اند.حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز یکشنبه هشتم بهمن‌ با «یان کوویچ» نماینده سازمان ملل در امور عراق در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ابتدا با قدردانی از اقدامات مثبت و سازنده نماینده سازمان ملل در امور عراق و تاکید بر احترام به قانون اساسی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور گفت: علیرغم تلاش‌های سازنده سازمان ملل، آمریکا در حال انتقال رهبران شکست خورده داعش از عراق و سوریه به شمال افغانستان است.

امیر عبدالهیان گفت: این تلاشها در جهت حفظ داعش و تروریسم می تواند برای آینده عراق، منطقه و جهان به‌شدت خطرناک باشد؛ تداوم بازی منطقه‌ای آمریکا با بهره‌گیری از داعش در افغانستان خطای راهبردی جدید کاخ سفید است.
وی افزود: برگزاری به موقع و بدون تاخیر انتخابات بخش مهمی از روند سیاسی عراق جدید به شمار می‌رود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تمجید از نقش رهبران فهیم سیاسی و دینی و مردم هوشیار عراق، اظهار داشت: ما رویکرد تعامل سیاسی ریاض با بغداد را مثبت می دانیم اما تلاش های سعودی برای تاخیر در برگزاری انتخابات عراق را ادامه نقش غیرسازنده ریاض در منطقه می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر نیچروان بارزانی به تهران، همدلی کرد، شیعه و اهل سنت در عراق را یک ضرورت خواند.
امیرعبدالهیان در ادامه با اشاره به بحران یمن و نمایش های ساختگی اتهام موشکی آمریکا به تهران که توسط ترامپ و نیکی هیلی کارگردانی می شود ،افزود: اتهامات وارده به ایران در یمن کاملا بی اساس است و تهران هیچگاه از راه حل نظامی در قبال منطقه و یمن جانبداری نکرده است.

دستیار ویژه رئیس در امور بین الملل گفت: آینده یمن متعلق به همه مردم، احزاب و گروه‌های قانونی یمنی است و از ابتدا گفته‌ایم که راه حل بحران یمن صرفاً سیاسی است.یان کوویچ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به مثبت ارزیابی کردن روند سیاسی در عراق گفت: وظیفه ما کمک به دولت و مردم عراق برای حفظ اتحاد و اجرای قانون اساسی است.

وی افزود : امیدواریم برگزاری بموقع انتخابات با حضور حداکثری عراقی ها در پای صندوقهای رای و ایجاد دولت جدید به مردم احساس سودمندی و بهرمندی بیشتر از منافع ناشی از شکست داعش را بدهد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با تقدیر از نقش سازنده تهران در کمک به مبارزه با تروریسم در عراق اظهار داشت: بی شک رفع اختلافات بین بغداد و اربیل و حضور فعال همه عراقی ها به تحقق انتخابات موثر کمک می کند.  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند