Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) که از ۱۴ آذرماه آغاز شده است، گفت: تا هفته گذشته بالغ بر ۲۵ هزار گوشی برند آیفون که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و در شبکه مخابراتی به ثبت نرسیده بود، از دسترس خارج شد.

وی توضیح داد: از این تعداد، حدود ۵۰۰۰ گوشی که به صورت میهمان وارد کشور شده بود، از کشور خارج شد؛ در همین حال ۵۰۰۰ گوشی مسافری نیز با پرداخت عوارض، بار دیگر در شبکه فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس از این تعداد، حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار گوشی قاچاقی شناسایی شد و از کار افتاد.

محبی تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح رجیستری، از چهاردهم دی ماه گوشی های سه برند «موتورولا» «گوگل پیکسل» و «بلک بری» در فاز دوم مشمول اجرای این طرح شدند که بر اساس مهلت زمانی داده شده، از هفته آینده گوشی هایی که از این برند ها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و ثبت رجیستری نشده اند، از دسترس خارج می شوند.

وی گفت: در همین حال، طبق اعلام وزارت ارتباطات از چهاردهم بهمن ماه یکی از سه برند آسیایی «ال جی»، «هواوی» و «سامسونگ» در فاز سوم مشمول اجرای این طرح می شوند و قرار است تا ۱۵ اسفند ماه تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شوند، مشمول اجرای طرح رجیستری شده و در شبکه مخابراتی کشور به ثبت برسند.

محبی، اجرای طرح رجیستری را موفق ارزیابی کرد و گفت: واردات غیرقانونی و قاچاقی گوشی های اپل به ایران تقریباً به صفر رسیده و بازار این برند، ساماندهی شده است.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، دلیل افزایش قیمت گوشی در بازار را مربوط به اجرای طرح رجیستری ندانست و تاکید کرد: به دلیل افزایش نرخ دلار و عدم ثبات در بازار ارز، قیمت گوشی افزایش یافته است. از سوی دیگر، از ۲۰ روز گذشته کشور امارات برای ورود و خروج کلیه کالاها از جمله گوشی، عوارض و مالیات ۵ درصدی در نظر گرفته است که این موضوع روی افزایش قیمت گوشی هایی که از مبدا امارات وارد کشور می شوند، تاثیر داشته است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ری ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه عملیات وعده صادق یکی از عملیات‌های منحصر به فرد بود که در این سال‌ها اتفاق افتاده است اظهار کرد: باید ابعاد این عملیات را فرماندهان برای مردم توضیح بدهند.

وی افزود: وقتی که رژیم صهیونیستی مستشاران ما را در کنسولگری سوریه به شهادت رساند آمریکا وارد میدان شد و به ایران گفت شما حرکتی نداشته باشید و اروپا وکشورهای حوزه خلیج فارس هم همین نظر را داشتند.

امام جمعه شهر ری ادامه داد: این توصیه نشانه دلواپسی آنها از پاسخ سخت و کوبنده ایران اسلامی بود، غربی‌ها در پی گیری پهپاد ها ناکام بودند و جمهوری اسلامی در این عملیات به مقصد و مقصود خود رسید.

شاهچراغی گفت: عظمت قدرت در آتش لحظه‌ای این عملیات بود یکباره آتش بر سر آنها ریخت نتوانستند پیش بینی کنند و ایران اعلام کرد که نمایش قدرت است نه اعمال قدرت و اگر اسرائیل روزی بخواهد دست به شیطنت بزند اعمال قدرت خواهد کرد و بنا به فرمایش آقا این یک تنبیه بود و انتقام سخت نبود.

وی افزود: این عملیات از نظر زمانی دو هفته طول کشید در طی این دوهفته اضطراب و فشار زیادی به اسرائیل وارد آمد مردم به فروشگاه‌ها ریختند و فشار روانی به اندازه ۲۰ هفته به آنها وارد شدو این بحران‌های سیاسی و نظامی به نفع ایران اسلامی تمام شد.

امام جمعه شهرستان ری گفت: دنیا فهید که ایران اسلامی قدرت پاسخگویی دارد و نمی‌گذارد اسرائیل به شرارت خود ادامه بدهد و رژیم صهیونیستی یا این عملیات آبروی خود را در جهان برد.

شاهچراغی ضمن تقدیر از سپاه در این عملیات خاطر نشان کرد: هماهنگی بین نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است که بخش دیگری از موفقیت ما در این عملیات بود.

کد خبر 6082661

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک