Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در بیست و چهارمین جشن گلریزان انجمن خیریه امید در ارومیه افزود: این انجمن حاصل یک نگاه انسان دوستانه است و اقدامات بسیار با اهمیتی را در حوزه کمک به بیماران سرطانی آغاز کرده که در درمان بیماران بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد: دولت نیز در قبال بیماران سرطانی مسئولیت دارد و موظف است به عنوان سهم خود برای انجام وظیفه اصلی به این بیماران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بیماری سرطان امروز برخلاف گذشته لاعلاج نبوده و درصورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است و نهادهایی نظیر انجمن خیریه امید می تواند در این راستا بیشترین سهم را داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: برای بهبود خدمات بیمارستان امید در ارومیه، کمک هایی از سوی استانداری صورت خواهد گرفت تا کمک حال بیماران کم بضاعت باشد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان یکی از علل احتمالی افزایش نگران کننده بیماریهای مختلفی چون سرطان است ولی هنوز در این خصوص مورد ثابت شده ای وجود ندارد.

وی به تحقیقات خود در خصوص خشک شدن دریاچه آرال در ازبکستان اشاره کرد و گفت: در آن زمان سیاست های شوروی سابق و تغییر مسیر رودخانه های سیحون و جیحون به جای این دریاچه به مسیر کشت پنبه باعث خشک شدن آرال شد که در پی آن بیماری های عجیبی در اطراف آن به وجود آمد ولی پس از اتخاذ سیاست های جدید، زمینه احیای آرال فراهم شد.

وی افزود: خوشبختانه دولت در راستای سیاست های خود برای احیای دریاچه ارومیه، موافقت خود را برای اختصاص سه میلیارد دلار فاینانس بلندمدت خارجی برای احیای این دریاچه اعلام کرده تا اجرای پروژه‌ها در راستای احیای این دریاچه سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: متاسفانه سالها قبل و زمانی که بارندگی مناسبی در منطقه وجود داشت، دهها سد در اطراف دریاچه ساخته شد که امروز این سدها یکی از دلایل بحران خشکی دریاچه به شمار می روند.

شهریاری با اشاره به اینکه کشاورزی نامناسب یکی دیگر از مشکلات در مسیر احیای دریاچه ارومیه است، اظهار کرد: در حوضه دریاچه 37 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول آب‌بر چغندرقند وجود دارد که باید به کمتر از 23 هزار هکتار می رسید که اینگونه نشده است.

وی از هزینه کرد 10 هزار میلیارد ریالی برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد و بیان کرد: از 40 کیلومتر تونل انتقال این طرح، 15 کیلومتر اجرا شده و پیش بینی شده با اتمام آن سالانه 650 میلیو‌ن متر مکعب آب وارد دریاچه شود.

 

خبرنگار: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 بارش شدید باران و رهاسازی گسترده آب باعث شده ورود آب به دریاچه ارومیه از طریق پنج رودخانه پیوسته شود. ویدیویی دیدنی از لحظۀ اتصال 5 رود با دریاچۀ ارومیه را با جزئیات می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه