Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-مديرعامل شرکت گاز استان قزوين گفت: مصرف گاز در استان شب گذشته (يکشنبه) از 16 ميليون متر مکعب عبور کرد و براي سال جاري رکورد زد.

اسماعيل مفرد بوشهري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با ثبت اين رقم بيشترين ميزان مصرف گاز در استان قزوين طي سال جاري شب گذشته اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه شنبه شب نيز ميزان مصرف گاز در استان حدود 16 ميليون متر مکعب بود، اظهار کرد: 12 ميليون و 500 هزار متر مکعب از گاز مصرف شده در استان قزوين در شب گذشته مربوط به مشترکان خانگي و صنعتي و ساير آن نيز مربوط به نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد رجايي بوده است.
مديرعامل شرکت گاز استان قزوين ادامه داد: با وجود برودت هوا در همه نقاط استان خوشبختانه در روزهاي اخير هيچ گزارشي از قطعي و يا افت فشار گاز نداشته ايم.
مفرد بوشهري در ادامه از شهروندان استان قزوين خواست تا با صرفه جويي در مصرف گاز، بستر لازم را براي استفاده اين نعمت توسط ديگر هموطنان فراهم کنند.
وي همچنين از شهروندان تقاضا کرد تا دماي منازل خود را بين 18 تا 21 درجه سانتيگراد تنظيم کرده و با پوشيدن لباس گرم، بستن منافذ و دريچه هاي کولرها ضمن رعايت مسايل ايمني در مصرف گاز صرفه جويي کنند.
براساس آخرين آمار ارايه شده، استان قزوين داراي حدود 376 هزار مشترک گاز در بخش هاي خانگي، تجاري و صنعتي است.
بسياري از مناطق استان قزوين روز گذشته داراي دماي هواي زير صفر درجه سانتيگراد بودند و سردترين روز سال را سپري کردند.
دماي هواي شهر قزوين نيز امروز به در سردترين ساعت به منفي 12 درجه سانتيگراد مي رسد.
دماي هواي شهرهاي آوج و کوهين نيز امروز دوشنبه تا منفي 18 و 17 درجه زير صفر کاهش پيدا مي کند.
امروز دوشنبه به دليل سردي هوا و يخبندان مدارس استان قزوين در نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل اعلام شده و کارمندان نيز با تاخير برسرکار خود حاضر مي شوند.
همچنين تعدادي از دانشگاه هاي استان قزوين از جمله دانشگاه هاي آزاد قزوين و تاکستان امروز دوشنبه تعطيل هستند.
مسيرهاي ارتباطي استان قزوين نيز به دليل کولاک به جز آزادراه قزوين-کرج همچنان مسدود هستند.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است