Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل در شمال سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 15 کيلومتر از شبکه فاضلاب اين شهر در شرايط بحراني قرار دارد که اصلاح آن نيازمند 400 ميليارد ريال اعتبار است.

شهريار سرابندي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح فاضلاب زابل از سال 72 با اجراي لوله آزبست آغاز شده و تا سال 92 دوره اين طرح به پايان رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: در خيلي از نقاط شهر بر اثر فشار لوله آزبست از بين مي رود و شاهد نشست زمين هستيم که رفع آن هزينه هاي زيادي را در پي دارد.
وي بيان کرد: يکي از معضلات 15 سال اخير در شبکه فاضلاب زابل بوي بد يکي از ايستگاههاي پمپاژ فاضلاب در ميدان امام حسين(ع) اين شهر بود که پس از بررسي و کار کارشناسي اين بوي به کلي حذف شد.
وي با بيان اينکه در حال حاضر اتفاقات آب زابل به بخش خصوصي واگذار شده است گفت: مشترکان پس از وقوع حادثه مي توانند با تماس به سامانه 122 ماموران اين بخش را اطلاع دهند تا در کمترين زمان اتفاق مشترک را بررسي و برطرف کنند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل ادامه داد: تمام اتفاقات آب با تلاش ماموران اين بخش در شهرستان به روز شده است.
سرابندي با اشاره به استفاده غير قانوني ساکنان مسير لوله انتقال فاضلاب به تصفيه خانه بيان کرد: افزون بر 20 سال است که شماري از ساکنان روستاهاي نزديک به خط انتقال فاضلاب زابل از ميدان يعقوب ليث تا تصفيه خانه با شکستگي لوله؛ فاضلاب خام را وارد زمين هاي کشاورزي خود مي کنند.
وي ادامه داد: اين افراد به مراجع قانوني معرفي و براي آنها احکامي نيز صادر مي شود اما باز هم دست به شکستگي لوله مي زنند که اين اقدام هزينه هاي زيادي را براي شرکت آب و فاضلاب در بر دارد و سبب بروز بيماري هاي زيادي براي شهروندان نيز مي شود.
وي رسانه ها را بازوي توانمند شرکت آب و فاضلاب زابل عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه ها ارتباط ميان مسئولان و مردم را افزايش مي دهند.
وي بيان کرد: شرکت آب و فاضلاب زابل 40 هزار مشترک آب آشاميدني دارد که از اين تعداد 26 هزار مشترک به شبکه فاضلاب متصل اند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل تصفيه خانه آب آشاميدني منطقه سيستان را يکي از تصفيه خانه هاي با کيفيت در حد استانداردهاي جهاني عنوان کرد و گفت: اين تصفيه خانه آب آشاميدني شهرهاي شمالي سيستان و بلوچستان شامل زابل، هيرمند، نيمروز، زهک و هامون را تامين مي کند.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامي **انتشاردهنده: اکبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال کنيد. @irnazahedan
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر دفتر بهره برداری و توسعه  فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: وجود حشرات و جانوران موذی در شبکه فاضلاب از معضلات زندگی شهری است و این شرکت برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ ها و منهول‌ های فاضلاب را سم‌ پاشی می‌ کند.

 

ابوالفضل رستمی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور هرسال در ۲ مرحله نسبت به سمپاشی خطوط اصلی، فرعی و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اقدام می‌ کند، مرحله اول از نیمه فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه به طول می انجامد و نوبت دوم نیز از خرداد ماه تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: در شهر نیشابور در حدود ١٠ هزار منهول فاضلاب و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که هر ساله در راستای حفظ سلامت و بهداشت شهری در دو نوبت شستشو و در دو نوبت متوالی نیز سمپاشی می شود.

 

منهول (به انگلیسی Manhole به معنی: آدم رو) یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه و خط راه رو به هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مثلاً در سیستم فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌ شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند