Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات گفت: طرح آبرسانی پایدار به چهار روستای شهرستان با اعتبار 33 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌‌برداری می رسد و مردم این روستاها از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

محمدرضا عیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح این طرح ها یکهزار و 402 خانوار در روستاهای «قومنجان، تیغدر، اسماعیل آباد و آفریز» به آب سالم و بهداشتی دسترسی پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی احداث یک باب مخزن 500 متر مکعبی، احداث یک باب مخزن یکهزار متر مکعبی، اجرای 33 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث 560 متر طول حصارکشی، سه هزار و 500 متر مربع محوطه سازی و احداث اتاقک تابلوی برق را از مشخصات فنی این چهار طرح عمرانی ذکر کرد.
وی گفت: در دهه فجر همچنین پروژه اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده 10 روستای شهرستان قاینات با اعتبار چهار میلیارد ریال نیز به بهره‌‌برداری می رسد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قائنات بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی آبرسانی پایدار به 6 روستای شهرستان شامل«کومیران، زمانی، سراب، تبلو، گوراب، کرچ» با اعتبار 54 میلیارد ریال در دهه فجر آغاز می شود.
وی از مردم شهرستان خواست با توجه به خشکسالی های 18 ساله در منطقه مصرف بهنیه آب شرب را بیش از گذشته مد نظر داشته باشند تا با صرفه جویی 10 درصدی شاهد قطع یا کمبود آب شرب در دیگر روستاها نباشیم.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست