Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوان که پیش از ظهر امروز(شنبه) در محل استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور ما از نظر سرمایه انسانی در ابعاد و زوایای مختلف بسیار غنی است، گفت: یکی از این زوایا، نهادهای مدنی و جامعه مدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مباحث مختلف زنان، کودکان و محیط زیست بسیار خوب در سازمان های مردم نهاد شکل گرفته گفت:  قرار نیست این مساله آسیب هایی نداشته باشند.
 ابتکار ابراز داشت: این سازمان ها نوعا در زمینه های سیاست گذاری دخالت داشته و آنان در  سیاست های غیر دولتی کلان در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به زودی آیین نامه جدیدی در دولت برای حضور بیشتر سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری های دولت به تصویب می رسد گفت: دولت به دلیل مشکلات کلانی که دارد، بسیاری از زوایای پنهان را نمی‌بیند و این سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند زوایای پنهان را ببینند.
وی افزود:  تشکل ها می توانند به هم افزایی با جریانات اجتماعی و بسیج اجتماعی در حوزه های مختلف کمک کنند و به آگاهی بخشی و جریان‌سازی اجتماعی بپردازند.
ابتکار، نهادهای اجتماعی را همیار دولت دانست و اظهار داشت: نهادهای اجتماعی می تواند در کنار اینکه همیار دولت باشد مستقل از آن بوده و و شرایط را دیدبانی و  رصد کنند.
وی ادامه داد: اگر جریان های اصلاحی در هر جامعه شکل بگیرد، منجر به پیشرفت می شود.
معاون زنان و خانواده نهادهای اجتماعی را همانند نورافکن خواند و گفت: نهادهای مدنی مشکلات، مسائل و انحراف از قوانین را روشن می کنند.
وی نقش سازمان های مردم نهاد را همانند رسانه ها عنوان کرد و ابراز داشت: این نقش برای حکمرانی خوب حائز اهمیت است و حکمرانی خوب علاوه بر اقتدار، پایبندی از قوانین، تحقق عدالت را به دنبال دارد.
ابتکار با اشاره به اینکه ۲۵۰ پروژه از سوی سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور در زمینه زنان و خانواده شکل گرفته گفت: این اقدامات به صورت شفاف در پورتال معاونت زنان اعلام می شود.
وی از ایجاد دسترسی اعضای مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان خبر داد و تصریح کرد: فضا برای فعالیت این نهادها در حوزه های مربوطه باز می شود.
ابتکار همچنین از تشکیل کارگروه دختران و جوانان و توان افزایی سازمان های مردم نهاد با همکاری مدیران کل ستادی در این معاونت خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته توان افزایی و گفتگوی بین نسلی شکل گرفته تا مطالبات جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ شنیده شود.
وی با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در اینباره گفت: خانواده ایرانی باید زمینه پذیرش و شنیدن صدای جوان را داشته باشد و ما به دنبال جریان سازی فرهنگسازی در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم با نگرش صحیح فرهنگی به توان افزایی خانواده بپردازیم در مسائلی مثل فضای مجازی صدمه می بینیم.
معاون اموز زنان و خانواده با تاکید بر اینکه مساله خشونت و ابعاد آن در این معاونت به صورت جدی دنبال می شود، خشونت علیه زنان و کودکان را از جلوه های آن عنوان کرد.
وی افزود: رسیدگی به بحث خشونت در قالب لایحه امنیت اجتماعی و لایحه حمایت از   کودکان در حال پیگیری است و می تواند موجب امید و نشاط در جامعه شود./فارس

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است

شهردار شهرکرد گفت: موضوع تخلفات ساختمانی مسئله مهمی است که نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تأثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل‌گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که در صورت تأیید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری کرده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان با اشاره به نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی تصریح کرد: دستگاه قضائی با متخلفین ساخت‌وساز غیر مجاز برخوردهای جدی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

عزم جدی دستگاه قضائی برای مقابله با تخلفات ساختمانی

مهدی عسگری، معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر در شب اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند نظارت جدی‌تر و هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و واحد اجراییات شهرداری است.

وی گفت: تشدید برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرکرد توسط دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستانی به دنبال مچ‌گیری نیستند، اما از سویی متولیان جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

عسگری با اشاره به تشدید برخورد جدی دستگاه قضائی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: از این پس آرای صادره مبنی بر قلع و قمع باید اجرایی شود و همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با واحد اجراییات شهرداری، جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

کد خبر 748467

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر