Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@08:30:29 GMT

توقف کوچ اجباری در یک روستا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۲۶۳۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون فنی آبخیزداری و منابع طبیعی گلستان گفت: فرسایش گالی یکی از خطرناکترین فرسایشهای  آبی در مناطق رسی است که روستائیان شرق استان گلستان هر ساله با آن دست به گریبان هستند.

عبد الرحیم لطفی افزود: در شهرستان مراوه تپه و کلاله چهل روستا وجود دارد که به منظور مقابله با اثرات سوء سیلاب و فرسایش خاک و گالی در برنامه جابجایی قرار دارند اما فارغ از هزینه های فراوان کوچ روستاییان مردم این مناطق نیز تمایلی به مهاجرت ندارند

وی افزود: کارشناسان منابع طبیعی پس از بررسیهای دقیق تصمیم به اجرای طرحی گرفتند که نه تنها مانع از کوچ روستائیان میشود بلکه با هزینه ای بسیار کمتر مشکل سیلابها و فرسایش خاک را نیز در این مناطق حل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی گفت: احداث بندهای خاکی با یک دهم هزینه ای که قرار بود صرف مهاجرت روستائیان شود نه تنها نور امید را به دلهای اهالی این مناطق باز گرداند بلکه میتواند به عنوان الگویی مناسب برای 2300 نقطه دیگر از مناطق شرق گلستان که با این پدیده مواجهند معرفی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مراسم متمرکز بهره برداری از این طرح‌ها عصر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین در روستای آق‌تکه‌خان شهرستان آق‌قلا، برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه برای احداث این واحد‌های مسکونی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: برای هر واحد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد و هزینه‌های صدور پروانه، امتیازات آب، برق، گاز، نمای ساختمانی و ایزوگام نیز به صورت رایگان بود.

وی گفت: در مجموع با کمک خیرین، مشارکت‌های مردمی و تسهیلات ارایه شده برای هر واحد مسکونی حدود ۳ میلیارد ریال در اختیار مالکین قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ۸۰ درصد روستا‌های استان هیچ مددجوی فاقد مسکن نداریم و آمادگی برای پذیرش احداث مسکن برای نیازمندان وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد