Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در پاسخ به صیادان ناراضی از عدم صدور مجوز برای قایق‌های صیادی ساحلی می‌گوید: در محدوده آب‌های ساحلی ذخایر دریا اندک است و سیاست سازمان شیلات تقویت ناوگان فراساحلی است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، تعدادی از صیادان چابهاری و کنارکی طی تماسی با خبرنگار تسنیم از عدم صدور مجوز صید برای قایق‌های صیادی خود گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از این صیادان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گویند: حدود 4 هزار قایق صیادی در شهرستان‌های ساحلی چابهار و کنارک بیش از 16 سال است که در انتظار مجوز صید قانونی از سازمان شیلات ایران هستند علی رقم درخواست، تاکنون مجوزی برای آن‌ها صادر نشده است.

صیادان چابهار و کنارک می‌افزایند: درصورتی‌که برای این قایق‌ها مجوز صادر شود، اشتغال‌زایی شیلات سیستان و بلوچستان 8 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند چراکه هریک از این قایق‌ها برای دو نفر صیاد اشتغال‌زایی می‌کنند.

در همین حال مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به صیادان گلایه‌مند می‌گوید: قایق‌های صیادی در عمق حداکثر 12 مایلی به صید می‌پردازند و ازآنجایی‌که در این محدوده ذخایر دریا اندک و در برخی موارد رو به انقراض هستند، سیاست سازمان شیلات حفظ ذخایر دریا در آب‌های ساحلی است.

هدایت‌الله میرمرادزهی می‌افزاید: در حال حاضر بیش ‎از هزار و چهارصد قایق مجوز دار در محدوده آب‌های ساحلی چابهار و کنارک به صید می‌پردازند و درصورتی‌که بیش از این مقدار مجوز صادر شود، به ذخایر دریا آسیب جدی و درگاهی موارد جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند؛ کما اینکه هم‌اکنون نیز تعداد زیادی قایق بدون مجوز به روش غیرمجاز در محدوده آب‌های ساحلی به صید می‌پردازند و تاکنون موجب از بین رفتن برخی از ماهی‌های مولد شده‌اند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان درعین‌حال تصریح می‌کند: سیاست ما تقویت ناوگان صیادی فراساحلی است، چراکه در آب‌های فراساحلی و محدوده قانونی کمیسیون تن‌ ماهیان اقیانوس هند (نهاد بین‌المللی ناضر بر صیادی در محدوده اقیانوس هند) ذخایر بیشماری از انواع ماهی‌ها وجود دارد و بسیاری از کشورهای حوزه اقیانوس هند از این ذخایر بسیار بیش‌تر از صیادان فراساحل ایران برداشت می‌کنند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 930 فروند لنج سیستان و بلوچستان در آب‌های فراساحلی مشغول صیادی هستند، خاطرنشان کرد: با اعزام کشتی‌های پشتیبان و تقویت‌ لنج‌های فراساحل در پی افزایش صید این لنج‌ها و همچنین افزایش اشتغال‌زایی در حوزه صیادی فراساحل هستیم، چراکه طبق برآوردها لنج‌های ما در صورت تقویت شدن می‌توانند بسیار بیشتر از سطح فعلی از ذخایر فراساحلی برداشت کنند کما اینکه سیستان و بلوچستان هم‌اکنون نیز با صید سالانه 250 هزار تن آبزی رتبه اول را در کشور دارد اما به دنبال افزایش این میزان تا دو برابر هستیم.

انتهای پیام/م

R7843/P1486/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه

رسول خادم پیشکسوت کشتی ایران که این روزها در کنار مردم سیب‌زده سیستان و بلوچستان حضور دارد با انتشار تصاویری از یک دختر پابرهنه نوشت:

ازش پرسیدم؛ خواهرته؟!

سرش رو به طرف بالا تکون داد، یعنی نه …!

گفتم؛ اینا وسایلِ خونه شماست؟ رو فرشی و کاسه و … اینایی که روی زمین افتاده رو میگم؟

نگام کرد …!

یه هو دیدم چشاش پُر اشک شد …

به هم ریختم! آخه این چه سوالی بود من کردم!

اشک آرام از گونه اش روان شد …

اصرار من به اینکه درست میشه دختر عزیزم هم، هیچ فایده‌ای نکرد …

پای برهنه …

بچه به بغل …

روی گِل‌ها …

با چشم گریون …

قدم برداشت و رفت …

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی

سیستان و بلوچستان

روستا‌های اطراف شهرستان کُنارک

 

 

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان