Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید مرتضی موسویان با اعلام خبر برگزاری چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال به میزبانی تبریز اظهار کرد: با وجود اعلام آمادگی انجمن کارتونیست تهران و در راستای واسپاری امور، برگزاری این جشنواره را به انجمن کارتونیست تبریز واگذار کرده‌ایم تا با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری جشنواره‌ای در خور مردم شریف آذربایجان و تبریز به عنوان شهر اولین‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعدد برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور در سطح دنیا و نقش تعیین کننده این هنر افزود: آثار هنری به مثابه ابزار توسعه یافتگی و فکر و اندیشه و هنر جوهره توسعه هستند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: آسیب شناسی و بیان هنرمندانه سبک زندگی دیجیتال، بررسی آسیب‌های دنیای دیجیتال و راهکارهای مقابله با آن و نگاه هنرمندانه به مقوله رسانه‌های دیجیتال برای الگوسازی و ایجاد فرهنگ عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد هنری هستند.

وی در استفاده از وسایل ارتباط جمعی و بخصوص شبکه‌های مجازی و دیجیتال به ارتقای سواد رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: شبکه‌های مجازی مرزها در نوردیده‌اند و در اثر بروز و ظهور رسانه‌ها با دهکده جهانی مواجه هستیم بنابراین برای تحلیل درست پیام‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی باید مجهز به سواد رسانه‌ای باشیم تا قدرت نقد و تشخیص پیام‌ها را هم داشته باشیم.

وی با اشاره به محورهای کلان این جشنواره که قابلیت جذب افراد بسیاری را دارد که بتوانند پارادایم‌های جدیدتری ارائه دهند، تصریح کرد: این مسابقه بین‌المللی با موضوعات اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بازی و سرگرمی دیجیتال، تلفن همراه، رایانه، سبک زندگی دیجیتال، اشتراک‌گذاری محتوا، کودکان و نوجوانان آنلاین و حریم خصوصی برگزار خواهد شد.

مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست  ویژه چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال که در تبریز برگزار شد، گفت: در عصر سرعت و ارتباطات که زندگی اجتماعی با استفاده از شبکه‌های مجازی عجین شده است، شاهد بروز یک نوع دگردیسی هستیم که برای ما ممکن است؛ فرصت‌ها و تهدیدهایی را ایجاد کند.

موسویان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای ایجاد شده در سایه شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر با این رسانه‌ها و شبکه‌ها همراه و همگام نباشیم شکاف ایجاد شده با کسانی که راهبری را عهده دارند زیاد خواهد شد و اگر این گسست زیاد شود برای مدیریت اتفاقات امروزی تجربه سنتی و گذشتگان ما را یاری نمی‌کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظریه «دوفضایی شدن» در این مساله تاکید کرد: علم‌هایی هم چون اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی و مدیریت که جایگاهشان از تکنولوژی هم فراتر است براساس شرایط خاصی بروز کرده‌اند و در حال حاضر ما باید براساس ادبیات خاص فضای جدید به سراغ مدیریت فضای جدید برویم.

بر اساس این گزارش، چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال به میزبانی تبریز طی روزهای ١٥- ٢٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٧ در موزه کاریکاتور واقع در خانه هنر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات در نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه افزود: برنامه‌های منطقه پیام، جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد و یکی از این موارد، ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

علی اصغر انصاری همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عملکرد این مجموعه را فراتر از تکالیف تعیین شده دانست و همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده برشمرد .

اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ، با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده است که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده را در این منطقه بررسی کرد .

 

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی