Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا دوشنبه اعلام کرد دولت به تولیدکنندگان تجهیزات نظامی وام‌هایی را پرداخت می‌کند. این وام‌ها در قالب یک بسته 3.8 میلیارد دلاری (3.1 میلیارد دلار) که برای تبدیل کردن استرالیا به یکی از 10 کشور برتر صادرکننده تجهیزات نظامی در جهان طراحی شده است، در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا در سال 2016 اعلام کرد بودجه دفاعی را تا سال 2021، 30 میلیارد دلارِ این کشور افزایش می‌دهد که با آن باید ناوچه، نفربر زره پوش، جنگنده، پهپاد و ناوگانی از زیردریایی‌های جدید را خریداری خواهد کرد. همچنین اعلام شد تعداد زیادی از این تجهیزات باید ساخت داخل باشد.

صنعت دفاع استرالیا برای جذب حمایت مالی از منابع قدیمی همواره تلاش کرده اما موفق نبوده است به همین دلیل این کشور بسته مالی مذکور را برای کمک به این شرکت‌ها و صادرات تجهیزات نظامیشان در نظر گرفت.

ترنبول در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «استرالیا تقریباً بیستمین صادرکننده (تجهیزات نظامی) است. با توجه به میزان بودجه دفاعی که اختصاص داده‌ایم حالا باید به رتبه بالاتری برسیم. هدف ما رسیدن به 10 کشور برتر است».

«کریستوفر پاین» وزیر صنایع دفاع استرالیا گفت این کشور فروش تجهیزات نظامی به آمریکا، کانادا، انگلیس و نیوزلند را هدف خود قرار داده است. بودجه دفاعی استرالیا در سال جاری 34.6 میلیارد دلار استرالیا بود.

بر اساس گزارش‌ها، اشتغال‌زایی در استرالیا در سال 2017 بسیار خوب بود اما به دلیل پایان یافتن تولید خودرو، تولیدات این کشور پیشرفت چندانی نداشت. با اینکه شغل های جدیدی ایجاد شده شرکت ها میزان دستمزد را افزایش نداده‌اند.

انتهای پیام/

تصمیم استرالیا برای افزایش صادرات اسلحه